تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۳۷۶۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سود ۱.۰۷۳ ریالی در دوره ۹ ماهه:

افزایش سودآوری از محل سود فروش سهام "اعتلا"

می متالز - سود سهام دریافتی این شرکت در دوره ۹ ماهه به ۲۸۶ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته رشد ۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.
افزایش سودآوری از محل سود فروش سهام "اعتلا"

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه گذاری اعتلا البرز در دوره ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری، موفق به کسب سود خالص یک هزار و ۲۳۴ میلیارد ریالی و معادل ۱.۰۷۳ ریال به ازای هر سهم شده است.

افزایش سودآوری از محل سود فروش سهام

سودآوری شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵۴ درصدی را داشته، اما با این حال، با توجه به اینکه رشد محسوس سودآوری شرکت از محل سود فروش سهام بوده و بر اساس روند‌های فعلی بازار سرمایه احتمال تکرار چنین سود‌هایی در ماه‌های پیش رو بعید به نظر می‌رسد، انتظار تکرار سودآوری فعلی را در سنوات آتی این شرکت نداریم.

سود سهام دریافتی این شرکت در دوره ۹ ماهه به ۲۸۶ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته رشد ۷۴ درصدی را نشان می‌دهد. سود سهام محقق شده از شرکت‌های مختلفی دریافت شده است.

با این حال سود سهام دریافتی از شرکت‌های گروه دارویی سبحان، سبحان دارو، هلدینگ دارو پخش و معدنی املاح ایران به ترتیب معادل ۶۴، ۲۲، ۲۰ و ۱۳ میلیارد ریال و معادل ۴۰ درصد از کل سود سهام دریافتی شرکت بوده است.

همچنین در این دوره مبلغ ۹۶۸ میلیارد ریال سود ناشی از فروش سهام شناسایی شده که این بخش از درآمد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد محسوس ۱۸۷ درصدی را نشان می‌دهد. سود فروش بخشی از سهام در اختیار گروه دارویی سبحان معادل ۳۷۲ میلیارد ریال، سود فروش سهام پالایش نفت بندرعباس معادل ۱۰۹ میلیارد ریال و ۵۷ میلیارد ریال نیز سود فروش بخشی از سهام شرکت سبحان انکولوژی بوده و مابقی سود سهام نیز ناشی از واگذاری سهام شرکت‌های مختلف بوده است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده