تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۳۷۷۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت:

تدوین برنامه ۵ ‌ساله خودروسازی با محوریت ایدرو آغاز شد

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز تدوین برنامه 5 ساله خودروسازی کشور به پیشنهاد معاونت‌های تخصصی این وزارتخانه و مشارکت نخبگان، ذی‌نفعان و فعالان عرصه تولید با محوریت ایدرو خبر داد.
تدوین برنامه ۵ ‌ساله خودروسازی با محوریت ایدرو آغاز شد

به گزارش می متالز، سعید زرندی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، با تاکید بر نگاه کارشناسانه و متوازن به دو وجه مهم صنعت خودرو شامل شرایط تولید و تولیدکنندگان و نیز اولویت‌ها و حقوق مصرف‌کنندگان، لزوم طراحی یک برنامه واقع‌بینانه که هر دو این ابعاد را به‌طور جامع در برداشته باشد را ضروری توصیف کرد.

وی با اشاره به نگاه وزارت صنعت در هماهنگ‌سازی و تجمیع امور صنعت حمل‌ونقل کشور، افزود: وزارتخانه‌ یکپارچگی در برنامه‌ریزی و راهبری مسائل مربوط به تولید خودروهای سواری، ناوگان سنگین، صنایع ریلی و شناور را از طریق مشارکت و هم‌افزایی ذی‌نفعان و سیاست‌گذاران با محوریت ایدرو مدنظر دارد.

زرندی، همچنین به‌هم‌رسانی‌های موثر، چابک و هوشمندانه تولیدکنندگان و فناوران را در حوزه وظایف بازتعریف شده سازمان‌های توسعه‌ای در جهان امروز عنوان کرد و گفت: بر همین اساس، وظیفه ایفای نقش به عنوان حلقه ارتباطی بخش‌های دانش‌بنیان دارای فناوری‌های نوین صنعتی بر عهده ایدرو به عنوان مرکز ثقل این فرآیند کلیدی قرار داده شده است .

به گفته وی، نتایج ملموس طرح رسوخ فناوری در صنعت شامل بهبود کیفی تولیدات، افزایش سهم ساخت داخل و جلوگیری از خروج ارز در رشته‌های مختلف تولیدی در آینده نزدیک مورد انتظار و قابل دستیابی است.

عناوین برگزیده