تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۳۷۷۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افتتاح بیش از 29 هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در کرمان طی امسال

می متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در سال جاری بیش از 29 هزار میلیارد تومان در استان کرمان طرح‌ صنعتی افتتاح می‌شود.
افتتاح بیش از 29 هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در کرمان طی امسال

به گزارش می متالز، طی مراسمی با حضور مسوولان استانی و محلی عملیات اجرایی کارخانه استیل‌کورد سیرجان در مجموعه لاستیک سیرجان در شهرک صنعتی شماره یک آغاز شد.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صمت استان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: احداث و فعالیت این کارخانه یکی از نیازهای استان در تکمیل زنجیره تولید لاستیک در استان است و ما آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و معدنی استان توسط سرمایه‌گذاران هستیم.

 وی عنوان داشت: در سال جاری بیش از 29 هزار میلیارد تومان در استان کرمان طرح‌های صنعتی افتتاح می‌شود و در این زمینه نیز 160 هزار میلیارد تومان تا افق سال 1401 سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها داریم که بالای 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و به‌زودی افتتاح می‌شوند. 

شهباز حسن‌پور رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس هم گفت: بعد از 10 سال پیگیری موفق شدیم این مجموعه 40 هکتاری در شهرک صنعتی را که آماده اجرای طرح بزرگ صنعتی بود، به مرحله تحقق برسانیم.

وی با تاکید بر بومی‌سازی و تامین کارگران بومی این کارخانه افزود: در این طرح که با توجه به تحریم‌ها انجام می‌شود یک‌هزار  نفر غیرمستقیم و قریب به 400 نفر هم به‌صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: از وزیر صمت هم تقاضا داریم که دفاتر شرکت‌های صنعتی به مرکز استان منتقل شوند و هیئت مدیره‌ها هم محل سکونت‌شان در محل زندگی باشد و اعتبار ریالی شرکت‌ها هم در بانک‌های استان و شهرستان گردش کاری داشته باشند.

سرمایه‌گذاری 22میلیون یورو و 300 میلیاردتومانی طرح استیل‌کورد

محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شستا و سرمایه‌گذار طرح گفت: کارخانه استیل‌کورد شهرستان سیرجان تولیدکننده مفتول‌های فلزی تایر و لاستیک‌های ماشین‌های سنگین خواهد بود که با سرمایه‌گذاری 22 میلیون یورو ارزی و 300 میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: این کارخانه صنعتی بزرگ 10 هزار تن استیل‌کورد در سال را دارد و برای 400 نفر اشتغال مستقیم در کارخانه دارد

رضوانی‌فر افزود: محصولات تولیدی این بخش، زنجیره تولید لاستیک در کرمان، سیرجان و کردستان را تکمیل می‌کند و 100 در صد محصولات در مجموعه لاستیک بارز تامین و مصرف می‌شود و در تولید اولیه 10 هزارتن در سال از خروج 24 میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد کرد و طی مدت 24 ماه این طرح بزرگ نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

عناوین برگزیده