تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۳۷۷۵۴
سرویس خبر : انرژی
احمدی مطرح کرد:

جلوگیری از خام فروشی نفت از حرف تا عمل

می متالز - نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس معتقد است جلوگیری از خام‌فروشی نفت صرفا در حد یک شعار باقی مانده است و عزمی جدی برای تحقق این مهم وجود ندارد.
جلوگیری از خام فروشی نفت از حرف تا عمل

موسی احمدی

به گزارش می متالز، موسی احمدی با اشاره به بهره‎برداری تنها یک طرح‌ پالایشی باعنوان ستاره خلیج‌فارس از میان چندین طرح‌ تعریف شده، گفت: در حالی از میان 7 طرح پالایشی همچون پالایشگاه‌های هرمز، خوزستان، پارس شیراز، آناهیتا کرمان، شهریار تبریز و کاسپین تنها ستاره خلیج فارس به بهره‌برداری رسیده است که با گذر از تفکر خام‌فروشی، ساخت پالایشگاه‌ در این برهه زمانی برای کشور ضروری است اما تفکر و اراده‌ای در میان مدیران حوزه نفت مبنی بر تحقق این مهم وجود ندارد.

نماینده مردم دیر، کنگان وجم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه جلوگیری از خام‌فروشی صرفا در حد یک شعار باقی مانده است و عزمی جدی برای تحقق این مهم وجود ندارد البته مجلس یازدهم عزم خود را جزم کرده تا قانون "توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مجلس درصدد آن است وزارت نفت را برای حمایت از بخش خصوصی ترغیب کند، افزود: از تمام توان و ظرفیت کمیسیون انرژی برای حمایت از سرمایه‌گذاران خصوصی جهت ایجاد پتروپالایشگاه استفاده خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایجاد ارزش‌افزوده در داخل کشور به نفع مردم و کشور است نه آنکه نفت خام را به کشورهای دیگر صادر کرده و آن‌ها نفت را به محصولات متعدد تبدیل و به ما بفروشند! چراکه در این شرایط علاوه‌بر خارج شدن ارز از کشور هیچ‌گونه اشتغالی ایجاد نخواهد شد.

عناوین برگزیده