تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۳۷۸۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نیمه نخست امسال ثبت شد:

استخراج بیش از ۹۱۱.۶ هزار تن زغال سنگ خام

می متالز - میزان استخراج زغال سنگ خام در منطقه البرز مرکزی و طبس در نیمه نخست امسال به رقم ۹۱۱ هزار و ۶۸۴ تن رسید که موجب تولید نزدیک به ۳۵۰ هزار تن کنسانتره شد.
استخراج بیش از ۹۱۱.۶ هزار تن زغال سنگ خام

به گزارش می متالز، برپایه جداول آماری سازمان ایمیدرو، ۶ ماهه ابتدایی امسال میزان تولید کنسانتره زغال سنگ در واحد های یاد شده به رقم ۳۴۹ هزار و ۶۹۸ تن رسید.

بیشترین میزان تولید کنسانتره زغال سنگ در دوره ۶ ماهه امسال در خرداد ماه با رقم ۶۹ هزار و ۶۶۵ تن ثبت شد و بالاترین بازدهی استخراج زغال سنگ در نیمه نخست امسال در شهریور ماه با ۱۹۰ هزار و ۱۰۷ تن  رقم خورد.

میزان ارسال کنسانتره به مبادی مصرف (ذوب آهن) در دوره این گزارش رقم ۳۳۷ هزار و ۱۰۳ تن ثبت شد.

 

سال ۹۸ و استخراج ۱.۵ میلیون تن زغال سنگ

برابر آمار ایمیدرو پارسال در مجموع یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۵۳۱ تن زغالسنگ خام استخراج شده بود و از این میزان سهم کنسانتره تولیدی به رقم ۶۶۴ هزار و ۵۶۸ تن رسید و مجموع ارسال کنسانتره هم به رقم ۷۰۰ هزار و ۵۵۸ تن ثبت شد.

اختلاف میزان تولید و ارسال کنسانتره در سال گذشته، ناشی از ذخیره موجود در واحد های تولیدی (البرز مرکزی و طبس) بود.

تیرماه ۹۸ بالاترین میزان استخراج زغالسنگ خام بود که رقم ۲۱۳ هزار و ۵۰ تن ثبت شد.

 

 ۱.۷ میلیون تنی زغال سنگ عملکرد ۹۷

براساس این بررسی، سال ۹۷ میزان استخراج زغال سنگ خام در دوره ۱۲ ماهه رقم یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۵۴۰ تن را نشان داد که بالاترین سطح تولید این ماده معدنی است.

میزان کنسانتره زغال سنگ در سال ۹۷ بالغ بر ۷۳۲ هزار و ۵۴ تن بود و میزان ارسال کنسانتره هم به رقم ۷۵۹ هزار و ۵۹۹ تن رسید.
وزارت صنعت از سال ۱۳۹۷ وعده ایجاد چهار پایگاه امداد و نجات در کشور در ارتباط با معادن زغال سنگ داده که یکی از این پایگاه‌ها قرار است در شهرستان طبس ایجاد شود و از محل این پایگاه‌ها، ایمنی در معادن بیشتر می‌شود.

همچنین با توجه به شرایط معادن زغال سنگ، این معادن مشمول معافیت می‌شود و هر کدام از معدن‌کاران که نیاز به ماشین آلات معدن دارند، می‌توانند با استفاده از تسهیلات و معافیت مالیاتی وارد کنند که این نیز وعده پیشین وزارت صنعت در این بخش است.

عناوین برگزیده