تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۳۷۹۵۹
سرویس خبر : انرژی

بدهی ارزی ۲ پالایشگاه نفتی بندرعباس تسویه می‌شود

می متالز - استاندار هرمزگان گفت: فرآیند تسویه بدهی ارزی پالایشگاه نفت بندرعباس و نفت ستاره خلیج فارس به بانک ملت سرعت بیشتری پیدا می‌کند.
بدهی ارزی ۲ پالایشگاه نفتی بندرعباس تسویه می‌شود

به گزارش می متالز، فریدون همتی سه ‌شنبه شب در بحث وتبادل نظری که با مدیرعامل بانک ملت داشت؛ مقرر شد در مکاتبه‌ای با بانک مرکزی، فرآیند تسویه بدهی این پالایشگاه ها هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی با بیان اینکه بدهی بانکی یکی از مشکلات اصلی پیمانکاران است، بیان داشت: بر اساس بند «و» تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه، امکان تسویه و تهاتر بدهی های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی با بدهی اشخاص یادشده به دولت یا بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری غیربانکی وجود دارد.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: تسهیل در این امر می‌تواند کمک شایانی به پیمانکاران حوزه‌های مختلف باشد.

همتی، سرعت بخشی در فرآیند اعطای تسهیلات را از دیگر مطالبه های پیمانکاران برشمرد و گفت: دریافت وثیقه های سنگین و یا ملکی، دریافت تسهیلات را برای بسیاری از پیمانکاران دشوار کرده که باید این روند اصلاح شود. وی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن در کشور بیان داشت: در این شرایط سخت اقتصادی باید همه با هم برای برون رفت از شرایط فعلی کمک کنیم.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: در شرایطی که برخی از تولیدکنندگان و پیمانکاران اقلام و ابزار مورد نیاز خود را در جهت پرداخت حقوق کارگران خود، می‌فروشند و از تعدیل نیرو جلوگیری کنند، ما به عنوان دستگاه های حاکمیتی باید تلاش کنیم از همه ابزار قانونی برای کمک به آن ها استفاده کنیم.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک ملت نیز در این نشست، ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار هرمزگان قول مساعد داد نسبت به اعطای تسهیلات با استفاده از وثیقه‌ها ترکیبی به پیمانکاران فعال در استان اقدام کند. محمد بیگدلی افزود: پس از ظرفیت سنجی، تسهیلات لازم بدون در نظر گرفتن سقف اعتباری به پیمانکاران اعطا شود.

عناوین برگزیده