تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۷
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۱۳۸۱۷۹
سرویس خبر : انرژی
سنگدوینی تاکید کرد:

عقب ماندگی اقتصادی کشور ماحصل بی‌توجهی به پالایشگاه‌سازی

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس، عقب‌ ماندگی اقتصادی کشور را ماحصل بی‌توجهی به پالایشگاه‌سازی دانست و افزود: به‌یقین تولید هر نوع محصولی برای کشور اشتغال و ارزآوری به دنبال دارد و مانع از خروج ارز خواهد شد.
عقب ماندگی اقتصادی کشور ماحصل بی‌توجهی به پالایشگاه‌سازی

به گزارش می متالز، رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به بهره‎برداری تنها یک طرح‌ پالایشی باعنوان ستاره خلیج‌فارس از میان چندین طرح‌ تعریف شده، گفت: به‌یقین جلوگیری از خام‌فروشی یکی از مسیرهای تحقق اقتصاد مقاومتی است بدین معنا که نفت به عنوان محصول اولیه به مواد متعدد و مختلف تبدیل شود و تا جایی که امکان‌پذیر است از آن ارزش‌افزوده گرفت لذا احداث پالایشگاه‌‎ها و پرتوپالایشگاه‌ها برای دستیابی به محصولات و ارزش‌افزوده بیشتر ضروری است.

نماینده مردم مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز کرد، افزود: اگر کشور اکنون برای تامین بنزین مشکل داشت، انواع فشارهای اقتصادی دیگری به کشور وارد شده بود.

وی توسعه و بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها را در گرو تفکر و اراده مدیران دانست و ادامه داد: به‌یقین تولید هر نوع محصولی برای کشور اشتغال و ارزآوری به دنبال دارد و مانع از خروج ارز خواهد شد.

سنگدوینی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پالایشگاه‌سازی برای جلوگیری از خام فروشی، گفت: با توجه به فعال شدن تحریم‌های دشمنان و جنگ اقتصادی علیه کشور، ساخت پالایشگاه ابزار دفاعی بسیار خوبی برای مبارزه با تحریم است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگرچه تاکنون قانون "توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" اجرا نشده است اما مجلس اجرای هرچه سریع‌تر این قانون را پیگیری می‌کند تا شاهد کنگ‌زنی پالایشگاه‌های متعددی باشیم.

عناوین برگزیده