تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۳۸۳۲۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس سازمان صمت قم خبر داد؛

کشف سه عنصر فلزی در منطقه زواریون قم

می متالز - رئیس سازمان صمت قم از کشف سه عنصر فلزی در زواریون خبر داد و گفت: برای اکتشافات تکمیلی نیازمند همکاری منابع طبیعی هستیم.
کشف سه عنصر فلزی در منطقه زواریون قم

به گزارش می متالز، سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این که  قم جزء چند استان پیشتاز در بررسی ژئوفیزیک هوایی بوده است، گفت: در بررسی منطقه زواریون قم، سه عنصر فلزی با ذخایر احتمالاً بالا شناسایی شده که برای اکتشافات تکمیلی نیازمند همکاری منابع طبیعی استان قم است.

او  با اشاره به این که با عملیات اکتشاف در منطقه زواریون قم می‌توان از میزان ذخایر کافی و مقرون به صرفه در این منطقه مطلع شد، افزود: اکتشاف مقدماتی در این منطقه انجام شده است و برای اکتشاف تکمیلی باید عملیات بر روی زمین انجام شود تا میزان دقیق ذخایر را شناسایی کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در ادامه با تاکید بر این نکته که اکتشاف در این مناطق با مخالفت اداره کل منابع طبیعی استان همراه بوده است،گفت: چندین سال است در جلسه‌های شورای معادن استان و سایر جلسات درباره این موضوع مذاکره شده است و در سال‌های اخیر نتایج این مذاکرات منجر به بهره برداری از پروژه‌های مهمی شده است.

سیجانی افزود: هرچند در برخی موارد اداره کل منابع طبیعی در برخی مناطق با سازمان صمت همکاری داشته است، اما این همکاری محدود بوده و منجر به کشف محل‌های با اهمیت بالا در منطقه زواریون نشده است.

او گفت:اداره کل منابع طبیعی استان باید اجازه دهد تا سازمان زمین شناسی با اکتشاف و بررسی نقاط با اهمیت بالا  زمینه استخراج معادن از این مناطق را فراهم کند.

عناوین برگزیده