تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۳۸۴۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در نشست ویدئو کنفرانس صباغیان با مدیران معادن و صنایع تاکید شد:

اعتبار راه های مواصلاتی مهریز در بودجه سال آتی معادن ایمیدرو قرار گرفت

می متالز - نماینده مردم مهریز، بهاباد، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار راه های مواصلاتی مهریز در بودجه سال آتی معادن ایمیدرو قرار گرفت.
اعتبار راه های مواصلاتی مهریز در بودجه سال آتی معادن ایمیدرو قرار گرفت

محمدرضا صباغیان بافقی

به گزارش می متالز، محمدرضا صباغیان بافقی  درباره  برگزاری نشست ویدئو کنفرانس با مدیران معادن و صنایع، گفت: با شدت گرفتن وضعیت قرمز کرونا؛ نشست  اینجانب با مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدرو) و مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با حضور دکتر طالبی استاندار یزد، علمدار مدیرکل صنایع معادن و تجارت استان و برخی از مدیران شرکت های معدنی  بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 نماینده مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل غنی معادن در شهرهای مختلف این حوزه  تصریح کرد: بخش های دولتی و شرکت های خصوصی در مناطق مختلف این حوزه و در کوه و بیابان در حال استخراج و بردن سرمایه های معدنی هستند و برخی از آنها چهره ی طبیعت و محیط زیست را از بین برده اند.

وی افزود: برخی از معادن برای پرداخت عوارض می بایست توجه و اهتمام بیشتری را داشته باشند و مسئولیت اجتماعی خود را در قبال مردم و عمران و آبادی منطقه به انجام برسانند.

صباغیان برای تکمیل و ایجاد راههای مواصلاتی در مناطق شهری و روستایی حوزه انتخابیه مهریز با پیشنهاد موارد ذیل افزود: درخواست مردم این است که در بودجه سال 1400 معادن و صنایع توجه ویژه ای برای راههای ارتباطی در نظر گرفته شود.

 وی ادامه داد:مسیر معدن سرب و روی بهادران به جاده سنتو که از میان روستا می گذرد، مورد توجه قرار گیرد و محیط زیست نیز موافقت کرده است.

 صباغیان تصریح کرد: مسیر صفاشهر که 10 کیلومتر آن باقی مانده است و نقش مهمی در ارتباط استان یزد و فارس دارد از سوی معادن منطقه پیگیری و تکمیل شود.

وی  ادامه داد: شهرستان بافق  فاز اول راه سیروس آباد توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در حال تکمیل شدن و اتمام می باشد و لازم است برای شروع فاز دوم نیز معادن دیگر متقبل شوند واین در  حالی که همچنین با توجه به نیاز منطقه و ایجاد گندله در بافق واگذاری آنومالی های معدنی مورد تجدیدنظر قرارگرفته و با نگاه ویژه، موضوع تامین خوراک اولیه برای سنگ آهن مرکزی مورد تصویب قرار گیرد. 

 صباغیان افزود:شهرستان بهاباد، ساخت باند دوم  جاده بافق - بهاباد در سه فاز در دست اقدام می باشد و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از چغارت تا سه چاه هون را متقبل شده است و لازم است معادن بهاباد برای تکمیل این محور همکاری لازم را داشته باشند.

 نماینده مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در مجلس یادآور شد: مردم شهرستان خاتم در رابطه با تامین برق معدن اسمالون مقرر شد نهایتا تا اواخر آبان ماه انجام شود.

عناوین برگزیده