تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۱۳۸۵۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدرنشینی فولادی‌ها در دادوستدهای مهر ۹۹ بورس کالا

می متالز - بازار فیزیکی بورس کالا مهرماه میزبان داد و ستد 3 میلیون و 208 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 344 هزار میلیارد ریال بود که از نکات قابل توجه معاملات در دوره مورد بررسی می‌توان به رشد 5 درصدی حجم معاملات نسبت به شهریورماه در تالار محصولات صنعتی و معدنی اشاره کرد.
صدرنشینی فولادی‌ها در دادوستدهای مهر ۹۹ بورس کالا

به گزارش می متالز، تالار مختلف بورس کالا طی مهر ماه، معامله ۳ میلیون و ۲۰۸ هزار تن انواع کالا را تجربه کرد که نسبت به شهریور ماه شاهد رشد ۲ درصدی بود، همچنین ارزش معاملات نیز طی مدت یادشده با رشد ۱۳ درصدی به ۳۳۴ هزار میلیارد ریال رسید.

بنابراین تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا، طی ماه گذشته میزبان معامله یک میلیون و ۴۹۳ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۰۳ هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال بود.

در این تالار یک میلیون و ۳۸۲ هزار تن انواع فولاد، ۲۳ هزار و ۳۵ تن انواع مس، ۴۸ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۴۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۷ هزار و ۴۷۰ تن آلومینیوم، ۵۳ هزار و ۲۲۰ تن روی، یک هزار و ۵۰۰ تن کک، ۵ هزار تن سنگ آهن، ۴۰ تن سرب و یک کیلو گرم شمش طلا ازسوی مشتریان خریداری شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالا نیز طی مهرماه افزون بر یک میلیون و ۷۰۳ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۳۹ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ بر ۴۶۷ هزار و ۵۵۳ تن انواع قیر، ۳۳۵ هزار و ۴۷۰ تن انواع مواد پلیمری، ۱۹۲ هزار و ۹۳۶ تن مواد شیمیایی، ۳۰۰ تن سلاپس واکس و ۴۹۹ هزار و ۷۰۰ تن وکیوم باتوم فروش رفت.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می‌توان به دادوستد ۸ هزار و ۴۵۴ تن عایق رطوبتی، ۱۰ هزار و ۱۱۹ تن روغن پایه، ۵۵ هزار و ۲۲۵ تن گوگرد، ۶۰۰ تن آرگون و ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات اشاره کرد.

بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت یادشده معامله ۱۱ هزار و ۱۹۴ تن انواع کالا را تجربه کرد.

۱۹ کیلوگرم زعفران نیز در تالار محصولات کشاورزی بورس کالا فروش رفت.

عناوین برگزیده