تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۶۰۲
کد خبر: ۱۳۸۵۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۱۵۲ درصدی هر سهم «وتوشه» در نیمه نخست ۹۹

می متالز - سود هر سهم شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه (وتوشه) ۳۹۷ ریال اعلام شد که نسبت به دوره مشابه پارسال ۱۵۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
افزایش ۱۵۲ درصدی هر سهم «وتوشه» در نیمه نخست ۹۹

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، به ازای هر سهم خود ۹۹۹ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۳۹۷ ریال اعلام شده بود، از افزایش ۱۵۲ درصدی در هر سهم حکایت دارد.

شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه با سرمایه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۶ ماه نخست دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه در دوره یاد شده، مبلغ یک هزار و ۴۹۸ میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۹۹۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد.

این شرکت بورسی سود انباشته پایان سال را با افزایش ۶۶ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، مبلغ ۴ هزار و ۹۱۹ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال محاسبه کرده است.

یادآوری می‌شود «وتوشه» در دوره ۶ ماه نخست سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ (حسابرسی شده)، شود هر سهم را مبلغ ۳۹۷ ریال و سود خالص را ۵۹۵ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال قید کرده است.

براساس این گزارش، ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه در دوره یاد شده، با افزایش ۳۶ هزار و ۹۱۸ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال به ۶۲ هزار و ۱۷۵ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۹۴۴ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال معادل ۲ هزار و ۲۰۱ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال محاسبه شد.

“وتوشه” تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۲۶ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال به مبلغ معادل ۴۹۰ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۴۶۳ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریال سود کسب کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۹۵۱ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال خریداری کرد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده