تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۱۳۸۶۳۶
سرویس خبر : انرژی

زاگرس جنوبی می‌تواند پایلوت فشارافزایی میدان‌های گازی باشد

می متالز - عضو هیات‌مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: با توجه به نیاز آینده کشور به تثبیت و افزایش تولید گاز، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی می‌تواند پایلوت فشارافزایی میدان‌های گازی کشور باشد.
زاگرس جنوبی می‌تواند پایلوت فشارافزایی میدان‌های گازی باشد

به گزارش می متالز، محمدصادق عظیمی‌فر در بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی افزود: با مجموعه اقدام‌های انجام شده در زمینه توسعه میدان‌های تحت اختیار شرکت نفت مناطق مرکزی و میدان مشترک پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز خام کشور به هزار میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنعت گاز سبب ایجاد ارزش‌افزوده فراوان و زمینه‌سازی برای توسعه صنایع پایین‌دستی می‌شود، افزود: با تلاش‌های مدیران، مهندسان و کارگران صنعت عظیم نفت، ایران در میان برترین‌های تولید گاز دنیا قرار دارد و با تدبیر وزیر نفت، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفظ و ارتقای توان تولید گاز انجام شده است.

عظیمی‌فر فشارافزایی میدان‌های در دست تولید، برنامه‌ریزی برای فعال کردن میدان‌های گازی توسعه‌نیافته و توجه به فعالیت‌ها و چالش‌های دیگر بخش‌های پشتیبانی تولید را از جمله برنامه‌هایی دانست که می‌توان با تکیه بر آنها و ارائه نقشه راه، جایگاه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی را در تولید گاز کشور ارتقا داد.

وی با اشاره به کنترل مطلوب شیوع ویروس کرونا در سطح این شرکت، از تلاش‌های انجام شده برای صیانت از سلامت کارکنان قدردانی کرد.

عناوین برگزیده