تاریخ: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۶
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۳۸۷۶۸
سرویس خبر : انرژی

سه سامانه رینگ آبرسانی تهران به بهره برداری می رسد

می متالز - ️سه سامانه رینگ آب‌رسانی به شهر تهران شامل سامانه‌های آب‌رسانی غرب، شرق و شمال‌شرقی و جنوب‌غربی با حضور رئیس‌جمهوری به‌صورت ویدئوکنفرانس روز پنجشنبه هشتم آبان‌ماه و هم‌زمان با افتتاح تصفیه‌خانه ششم آب تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.
سه سامانه رینگ آبرسانی تهران به بهره برداری می رسد

به گزارش می متالز، مدیرعامل  این شرکت با اعلام این خبر گفت: رینگ آب‌رسانی شهر تهران با هدف تعادل‌بخشی کمی و کیفی و ایجاد امنیت آبی در چارچوب اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف شهر و استان تهران در دست اجراست.

محمدرضا بختیاری افزود: سه سامانه اصلی طرح رینگ آب‌رسانی شهر تهران شامل سامانه‌های آب‌رسانی غرب، شرق و شمال‌شرقی و جنوب‌غربی با هزینه‌ای افزون بر ۴۹۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

به گفته مدیرعامل آبفای استان تهران با بهره‌برداری از سامانه غرب و شرق رینگ آب‌رسانی شهر تهران اهالی غرب تهران از طریق آب تصفیه‌شده سد امیرکبیر در تصفیه‌خانه ششم تهران و اهالی شرق تهران از طریق آب تصفیه‌شده سد لار در تصفیه‌خانه‌های چهارم و پنجم تهران به آب سالم و پایدار دسترسی خواهند داشت.

او در تشریح سامانه آب‌رسانی به جنوب‌غربی استان تهران گفت: با توجه به محدودیت‌های تامین آب در محدوده شهر جدید پرند و لزوم رفع کمبود و ارتقای کیفیت آب شرب در محدوده جنوب و جنوب‌غربی شهر و استان تهران، تامین و انتقال آب از سامانه آب‌رسانی شهر تهران به طول ۱۲ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

به گفته او این پروژه آب را از مخزن ۷۳ در یافت‌آباد و از طریق مخزن رضی‌آباد به جنوب و جنوب‌غربی شهر و استان تهران منتقل می‌کند.

بختیاری با اشاره به نقش پدافندی سامانه آب‌رسانی به شرق و شمال‌شرقی تهران گفت: هدف از اجرای سامانه آب‌رسانی به شرق تهران انتقال ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب تصفیه‌شده از محل تصفیه‌خانه پنجم تهران به نواحی شمال‌شرق و شرق تهران و انتقال ۴۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب خام از محل سد لار به تصفیه‌خانه سوم و چهارم در شرایط اضطراری است.

رینگ آب‌رسانی شهر تهران، طرحی با مزایای اجتماعی ماندگار 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با ماندگار برشمردن طرح رینگ آب‌رسانی شهر تهران گفت: اجرای این طرح موجب ارتباط و اتصال تصفیه‌خانه‌های هفتگانه آب تهران، کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی و تعدیل فرونشست زمین در تهران، توزیع عادلانه منابع آب سطحی، از مدار خارج‌شدن ایستگاه‌های پمپاژ آب و کاهش مصرف انرژی در شبکه توزیع آب خواهد شد.

عناوین برگزیده