تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۱۲
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۱۳۸۸۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی:

تفکر وزیر صمت، اداره کشور با نگاه بخش خصوصی است

می متالز - عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ، از اعلام همکاری و همراهی دغدغه‌ها در دیدار با علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: طی دیداری که با وزیر صمت داشتیم بعضا راهکارهای خود را بیان کردیم و سخنان ایشان در پاسخ به مطالبات و نقدهای ما، بسیار قابل قبول بود.
تفکر وزیر صمت، اداره کشور با نگاه بخش خصوصی است

سید حمید حسینی

به گزارش می متالز، سید حمید حسینی با بیان این مطلب در ادامه اظهار کرد: درواقع وزیر صمت بر این باور است که کشور باید با تفکر و نگاه بخش خصوصی اداره گردد.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی وزیر صمت بسیاری از باورهای غلط را به چالش کشیده و معتقد است با تفکر و نگاه بخش خصوصی باید کشور را اداره کرد، بنابراین در اولین قدم باید بین دولت و بخش خصوصی اعتماد سازی کرد و سرمایه اجتماعی را ارتقا داد.

حسینی با بیان این مطلب در ادامه افزود: در ادامه این مسیر لازم است در مرحال بعدی دولت را کوچک و کوچکتر کرد و مردم و بخش خصوصی را تقویت و گسترش داد؛ درواقع وزیر صمت نیز همچون بخش خصوصی باور دارد که حکومت را باید در اداره کشور به کار گرفت و تصمیمات در وزارت صمت نیز با همراهی دولت، مجلس و تشکل های بخش خصوصی اتخاذ گردد؛ در این راستا نیز وزیر صمت خواستار ارایه طرح های عملیاتی توسط بخش خصوصی شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به تناسب نداشتن اختیارات و مسئولیت در وزارت صمت در ادامه افزود: بنده خواستار بازگشت اختیارات واقتدار به وزارت صمت واصلاح ساختار وزارتخانه شدم تا به این ترتیب وزیر صمت نیز درگیر کارهای مدیریتی واجرایی وزارتخانه نشده و تنها نقش راهبردی را به عهده گیرد؛ در واقع به این ترتیب دولت از تصدی گری دست کشیده و به سیاست‌گذاری بپردازد.

به گفته حسینی، یکی دیگر از مطالباتی که وجود دارد، اولویت دادن به دو بخش تولید و تجارت می باشد.  

به عقیده وی، راه برون رفت از شرایط کنونی تنها تدوین سیاست های پولی و ارزی بر مبنای سیاست‌های تجاری کشور بوده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ابراز امیدواری کرد: برگزاری جلسات مشترک با وزیر صمت در ماه‌های آینده نیز تکرار و روابط وزارت صمت با تشکل‌های بخش خصوصی تقویت خواهد شد.

گفتنی است در شرایط فعلی کشور، تغییر نگرش در دستگاه‌های دولتی و استفاده از تجربیات و ایده های فعالان بخش خصوصی در عرصه های مختلف از تولید گرفته تا تجارت، می‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

عناوین برگزیده