تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۳۸۹۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اخذ تسهیلات برای سرمایه‌گذاران بخش معدن استان آذربایجان‌ شرقی تسهیل شد

می متالز - استاندار آذربایجان‌ شرقی با تأکید بر تسریع و تسهیل اخذ تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذاران بخش معادن، گفت : قبول پروانه بهره برداری معدن به عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات انگیزه بسیار مهمی برای سرمایه گذاران است.
اخذ تسهیلات برای سرمایه‌گذاران بخش معدن استان آذربایجان‌ شرقی تسهیل شد

به گزارش می متالز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای معادن استان آذربایجان‌ شرقی، افزود: کسانی که دارای پروانه معدن هستند و مدت پروانه به اتمام رسیده است در صورتی که در این مدت اقدام به اکتشاف و بهره برداری نکرده اند پروانه آنها لغو می شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با معدن مس سونگون مقرر شد طبق قانون تخفیف 20 درصدی برای مالیات مجمتع اعمال شود و برای توسعه زیرساخت های معدن، شهرستان و استان هزینه شود.

پورمحمدی گفت : سازمان های مسئول در خصوص مسائل معدن اندریان بررسی دقیق انجام داده و اعلام نظر کنند.

وی بیان کرد: باید براساس قانون امنیت در منطقه توسط سرمایه گذار تأمین شود.

در ادامه جلسه شورای معادن استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از اقدامات حمایتی استاندار و مسوولین استانی، از برگزاری منظم جلسات کمیته های فنی و تعامل معادن در جهت بررسی و حل مشکلات این حوزه خبر داد و افزود: توسعه معادن و صنایع معدنی نقش مؤثری در آینده اقتصادی استان دارد.

وی ادامه داد: با پیگیری مجموعه صمت استان بحث آزاد سازی مطالعات نهایی شد و 7 پهنه اکتشافی بعد از اتمام مطالعات از طریق مزایده عمومی در اختیار بهره برداران و فعالین معدنی قرار خواهد گرفت.

امین زاده از واگذاری 280 معدن در مزایده عمومی خبر داد و گفت: برای جلوگیری از فعالیت معارضین و حفاران غیر مجاز، فهرست این معادن در اختیار نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران شهرستان ها نیز قرار گرفت.

رئیس سازمان صمت استان با تأکید بر اینکه تسهیل امور سرمایه گذاری با محوریت توسعه معادن و صنایع معدنی با جدیت دنبال می شود، اظهار داشت: با تعاملات انجام گرفته پروانه بهره برداری معادن به عنوان وثیقه و تضمین دریافت تسهیلات بانکی مورد پذیرش بانک ها قرار می گیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند اجرایی مصوبات کمیته فنی شورای معادن استان، گفت: در خصوص مجتمع مس سونگون و حل مسائل این واحد معدنی 6 کمیته فنی تشکیل برگزار شده است و برگزاری جلسات کمیته های فنی معادن در شهرستان ها نیز دنبال می شود.

گزارش دبیرخانه، گزارش مالی و حقوق دولتی معادن استان در سال 98 و 99 و گزارش معدن شرکت زرین داغ آستارگان از جمله موارد بحث و بررسی شده در یازدهمین جلسه شورای معادن استان بود.

عناوین برگزیده