تاریخ: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۱۳۹۰۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
"شکربن" و اعلام سودی که حتی نیمی از قیمت‌های کنونی سهمش را توجیه نمی‌کند:

ثبت زیان ناخالص از فروش دوده صادراتی

می متالز - از موارد قابل توجه صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده این شرکت در مقایسه با گزارش مشابه این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸، می‌توان به کاهش نرخ‌های فروش دوده صنعتی داخلی و صادراتی این شرکت اشاره داشت.
ثبت زیان ناخالص از فروش دوده صادراتی

به گزارش می متالز، در شرایطی که شاهد رشد بیش از ۶۰ درصدی قیمت هر سهم شرکت کربن ایران در ماه گذشته و حتی توقف معاملات به دلیل رشد بیش از ۵۰ درصدی قیمت بودیم، صورت‌های مالی ۶ ماهه منتشر شده حاکی از عدم تغییر سودی محسوس و رشد غیر موجه قیمت سهام این شرکت است.

ثبت قیمت‌های بیش از ۸۶.۰۰۰ ریال آن هم با تحقق تنها ۷۶۹ ریال سود خالص به ازای هر سهم در ۶ ماهه نخست، رخدادی است که با توجه به شرایط این روز‌های بازار سرمایه کشور توجه بیشتری را از سوی سهامداران کنونی و سرمایه گذاران آتی سهام این شرکت طلب می‌کند.

ثبت زیان ناخالص از فروش دوده صادراتی

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده این شرکت در مقایسه با گزارش مشابه این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸، می‌توان به کاهش نرخ‌های فروش دوده صنعتی داخلی و صادراتی این شرکت اشاره داشت.

ثبت زیان ناخالص از فروش دوده صادراتی

اما شاید از جالب‌ترین نکات صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی جاری می‌توان به کاهش نرخ‌های فروش انواع دوده داخلی و صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد. همچنین شناسایی زیان ناخالص ناشی از فروش دوده صادراتی از دیگر سوپرایز‌های این شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی جاری محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است، علیرغم رشد مقادیر فروش و مجموع درآمد‌های این شرکت، افزایش بیش از ۳۵ درصدی بهای تمام شده منجر به عدم تغییری جدی در سود ناخالص و در نتیجه عدم تعدیل مثبت محسوس سودآوری در مدت ۶ ماهه نخست سال شده است.

عناوین برگزیده