تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۳۹۱۸۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پروژه های زیربنایی جدید چین نیاز به انواع فلزات را بالا تر می برد

می متالز - تحلیلگران موسسه فیچ اخیرا اظهار داشته اند که تسریع در برنامه "زیرساخت های جدید" چین از جاه طلبی دولت در صنعت فلزات پشتیبانی می کند و تولید فلزات پیشرفته را در مقایسه با فلزات اولیه تقویت می کند.
پروژه های زیربنایی جدید چین نیاز به انواع فلزات را بالا تر می برد

به گزارش می متالز، علیرغم اینکه این یک استراتژی طولانی مدت به عنوان بخشی از برنامه تغییر دولت چین به سمت رشد صادرات محور و گرایش به سمت مصرف داخلی است ، تمرکز بر زیرساخت های فناوری پیشرفته در سال 2020 به دنبال کاهش سرعت فعالیت اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا و همچنین افزایش تنش بین امریکا و چین بوده است.
 این طرح های جدید زیرساختی در کنار سایر سیاست های صنعتی چین مانند طرح "ساخت چین 2025 "و برنامه "استاندارد چین 2035 " که در کنار هم نشانگر استراتژی بلند پروازانه و دراز مدت چین برای تبدیل شدن به رهبر جهانی در صنایع پیشرفته در آینده است پیش می روند.
پروژه های زیربنایی جدید شامل شبکه های "5G "، مراکز داده و سیستم های هوش مصنوعی، همراه با زیرساخت های حمل و نقل و انرژی، فناوری فوق العاده ولتاژ بالا (UHV)، ایستگاه های شارژ و ریل پرسرعت می باشند که برای ساخت آن ها به مقدار قابل توجهی فلز نیاز است  به خصوص فلزات سبک تر و پیشرفته تر.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده