تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۱۳۹۲۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی نیمه نخست سال؛

افزایش ۸۰ درصدی میزان فروش فولاد سنگان/ رشد بیش از ۵۰ درصد تولید گندله

می متالز - مدیرعامل فولاد سنگان از افزایش 80 درصدی میزان فروش این شرکت در 6 ماهه نخست امسال نسبت به 6 ماهه مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: میزان تولید گندله این مجموعه در 6 ماهه نخست امسال نسبت به 6 ماهه مشابه سال گذشته، بیش از (50 درصد) رشد داشته است.
افزایش ۸۰ درصدی میزان فروش فولاد سنگان/ رشد بیش از ۵۰ درصد تولید گندله

افزایش ۸۰ درصدی میزان فروش فولاد سنگان/ رشد بیش از ۵۰ درصد تولید گندله

به گزارش می متالز، علی امرایی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تولید گندله گفت: فولاد سنگان در شش‌ماهه نخست سال به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته و گزارش‌های مالی ۶ ماهه فولاد سنگان از جمله گزارش‌های بسیار مطلوب در میان شرکت‌هاست.

وی با اشاره به حاشیه سود ایجاد شده ناشی از تولید در سال جهش تولید گفت: فروش ریالی فولاد سنگان ۲۲۳ درصد رشد داشته و همچنین حاشیه سود فولاد سنگان با اجرای مدیریت هزینه‌ها و افزایش حجم تولید نسبت به ۶ ماهه سال گذشته بیش از ۴.۲ درصد افزایش داشته است.

شکوفایی عصر معدن به جای اقتصاد وابسته به نفت

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان گفت: کسب رکوردهای موثر تولید گندله، برنامه‌ریزی هوشمندانه در تامین کنسانتره علی‌رغم کمبود مواد اولیه در کشور، پتانسیل و توان مضاعف پرسنل جوان و متخصص و استفاده از ظرفیت‌های چندگانه شرکت فولاد مبارکه از کلیدواژه‌های روشن در چرخش چرخ تولید در راستای لبیک به ندای رهبر انقلاب در طرح جایگزینی معدن بجای نفت در راستای گام دوم انقلاب است.

گفتنی است، آمارها نشان از صادرات ۹ میلیارد دلار مواد معدنی در سال گذشته دارد که با اجرایی شدن سیاست‌های لحاظ شده در سال جهش تولید، به‌زودی شاهد افزایش توان صادرات و پتانسیل‌های معدنی و شکوفا شدن عصر معدن بجای اقتصاد وابسته و بازار غیرقابل اعتماد نفت خواهیم بود.

امرایی در پایان یادآوری کرد: توجه به بومی‌سازی و ساخت داخل یکی از مولفه‌های محرک در بخش تولید بوده و فولاد سنگان در حوزه بومی‌سازی برنامه‌های اثربخشی را در دست اقدام دارد که انشالله با اجرایی شدن برنامه‌های مذکور، در شش‌ماهه پایانی سال، شاهد کاهش هزینه‌ها و حفظ ارزش ارز در این حوزه باشیم.

بر اساس این گزارش، کسب دستاوردهای فولاد سنگان در حالی است که صنعت فولاد از بخش‌های پیشران اقتصاد ایران است و صنعت فولاد نقش مهمی در تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین شعار امسال یعنی جهش تولید دارد. تولید و مصرف فولاد امروزه، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی کشورها و جوامع به شمار می‌آید و حضور صنعت فولاد در یک منطقه بر فرایند توسعه، فرهنگ، سطح دانش، اشتغال‌زایی، پژوهش، آموزش و تجارت آن منطقه تاثیر به سزایی دارد. این موضوع در خصوص شرکت فولاد سنگان در شهرستان خواف و در گامی آینده محور، در استان خراسان رضوی به‌وضوح مشهود بوده و موجب تحولاتی قابل توجهی خواهد شد.

عناوین برگزیده