تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۳۹۲۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

حمل و نقل داخلی مهم‎ترین مشکل در راه صادرات است

می متالز - عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان حمل و نقل داخلی را مهم ترین مشکل صادراتی کشور و از جمله اصفهان دانست و گفت: افتتاح کارگو ترمینال هوایی اصفهان نکته مثبتی در شرایط سخت کنونی است.
حمل و نقل داخلی مهم‎ترین مشکل در راه صادرات است

به گزارش می متالز، رضا چینی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره کل فنی حرفه ای استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه در طول سال های اخیر تحریم ها مشکلاتی را برای بخش های صادراتی ایجاد کرده است، اظهار داشت: ما به کانادا، استرالیا، کره جنوبی، ترکیه آسیای میانه و غیره  محصول صادر می کنیم اما در برخی مواقع مجبور هستیم برندی را در ترکیه به ثبت رسانده و از آن طریق صادرات را انجام دادیم.

چینی حمل و نقل داخلی را مهم ترین مشکلات صادراتی  کشور دانست و گفت: از یک سو ناوگان حمل و نقل ما فرسوده شده است و از سوی دیگر با توجه به وجود کرونا واردات کشور کاهش یافته و بار یک طرفه برای صادرات مشکلاتی را ایحاد کرده است.

ضعف حمل و نقل ریلی ایران به دلیل واگذاری به شرکت های مختلف

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی ایران به دلیل واگذاری به شرکت های مختلف قوی نیست، گفت: از سوی دیگر بار ذوب آهن وفولاد از اصفهان نوساناتی در طول سال دارد به نوعی که یک بار صادراتی زیاد و یک بار کم دارند و این امر در حمل و نقل همزمان سایر کالاها مشکل ایجاد می کند.

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان  افتتاح کارگو ترمینال هوایی اصفهان را نکته مثبتی در شرایط سخت کنونی برشمرد و گفت: از ابتدای سال و حدود ۱۷۰ پرواز از اصفهان برای کارگو داشتیم که امیدوار کننده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه سالهای سال است که در کشور ما برای ساخت آجر از خاک رس استفاده شده است که اتفاقا در ایران کیفیت بسیاری خوبی نیز دارد، افزود: در حالی که در دنیا از رنگ دانه برای رنگی کردن آجر استفاده می شود، ما به دلیل وجود انواع مواد معدنی در خاک کشورمان، مشکلی در تولید آجرهای رنگی نداریم و می توانیم از این ظرفیت به خوبی بهره ببریم.

آجرهای تولید شده با مواد معدنی قابلیت ۵۰۰ سال ماندگاری را دارد

چینی با بیان اینکه آجرهای تولید شده با مواد معدنی قابلیت ۵۰۰ سال ماندگاری را دارد، تاکید کرد: در کشورهایی مانند آمریکا چند نوع استاندارد برای آجر در مناطق سردسیر و گرمسیر وجود دارد اما آجر تولیدی در ایران جوابگوی هر دو نوع آب و هوا است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به کمبود نماکار حرفه ای در کشور با توجه به فناوری های نوین نمارکاری افزود: آجرنماکارها در طول این سال ها به روش سنتی فعالیت داشته اند اما روش دنیا عوض شده است و بر این اساس آموزش مهارت های جدید نماکاری با آجر در دستور کار ما قرار گرفته است.

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر اظهار داشت: همه گروه‌های سنی و همچنین بانوان می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

چینی گفت: به نفرات اول تا سوم دومین مسابقات آزاد کشوری نما چینی آجر علاوه بر اهدای جایزه نقدی، ۶ ماه بیمه تأمین اجتماعی و تخفیف برای خرید محصولات آجر را به آنها اهدا می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۵ شرکت کننده در این دوره از مسابقات نما چینی آجر شرکت کرده‌اند که پیش بینی می‌شود تعداد شرکت کنندگان به ۳۰ نفر برسد.

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ابراز داشت: سال گذشته مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر به صورت بین المللی برگزار شد، ازشرکت کنندگانی از گرجستان، افغانستان و پاکستان درخواست برای حضور در مسابقات را داشتیم.

عناوین برگزیده