تاریخ: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۳۹۳۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت رکورد جدید شاخص بورس با عقب نشینی به کانال ۱.۲ میلیونی

می متالز - شاخص بورس در معاملات امروز با افت ۱۳ هزار و ۶۸۴ واحدی به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تایی به عنوان خط حمایتی مهم عقب نشینی کرد تا رکورد جدید منفی را به ثبت برساند.
ثبت رکورد جدید شاخص بورس با عقب نشینی به کانال ۱.۲ میلیونی

به گزارش می متالز، بازار سهام طی هفته جاری ریزش 124 هزار و 166 واحدی شاخص معادل افت 9 درصد را ضمن انتشار گزارش های خوب 6 ماهه شرکت ها، افزایش مناسب نرخ فروش فلزی ها، اعلام وصول طرح اصلاح قانون بورس اوراق بهادار در مجلس، انصراف دولت از قیمت‌گذاری دستوری فولاد، تکذیب افزایش سود سپرده بانکی و البته نزدیکی به موعد انتخابات آمریکا به نمایش گذاشت.

این رویکرد در معاملات امروز، متعادل و منفی آغاز شد بصورتی که در پیش گشایش بازار 138 نماد بورسی و فرابورسی دارای صف فروش بوده و فقط 53 سهم، صف خرید داشتند و شاخص بورس طی یک ساعت اول معاملات با افت 23 هزار واحدی و قدرت هرچه تمام تر به کانال یک میلیون و 200 هزار تایی به عنوان خط حمایتی مهم عقب نشینی کرد. این درحالی است که در دقایق پایانی، معاملات با افزایش تقاضای خرید و رشد قیمت سهام بزرگان بورس و خبر آمادگی هلدینگ خلیج فارس برای انجام معامله و بازگشایی نماد پس از برگزاری مجمع همراه شد.

به این ترتیب با افت 13 هزار و 684 واحدی دماسنج بازار سرمایه بیش از 9.6 میلیارد سهم جا به جا شد و ارزش معاملات بورس و فرابورس از 7.1 و 13.3 هزار میلیارد تومان گذشت.

این افت متاثر از اثر منفی 1479 تا 931 واحدی نماد شرکت های پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه تهران، تاپیکو، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایشگاه بندرعباس و مخابرات بوده و تنها ایران خودرو اثر مثبت 873 واحدی داشت.

همچنین بیشترین حجم معاملات به نماد ایران خودرو با داد و ستد 1.5 میلیارد سهم و بانک صادرات، بانک ملت، بانک پارسیان به همراه فولاد مبارکه با تقاضای 636، 440، 297 و 286 میلیون سهمی تعلق داشت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده