تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۱۴۰۱۱۵
سرویس خبر : انرژی

تست برق مراکز حساس تهران مثبت شد

می متالز - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از برگزاری نهمین رزمایش کنترل آماده به کار مولدهای برق اضطراری خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از قطع برق مراکز مورد نظر مولدهای برق اضطراری وارد مدار و پس از یک ساعت نیز از مدار خارج و مراکز مذکور به برق شهر متصل شدند.
تست برق مراکز حساس تهران مثبت شد

به گزارش می متالز، حاجی رضا تیموری امروز در نهمین رزمایش کنترل آماده به کار مولدهای برق اضطراری هدف از  برگزاری این رزمایش را ایجاد آمادگی لازم در مراکز حیاتی، حساس و  مهم در شهرستان های تحت پوشش به منظور مقابله با بحران های احتمالی در شرایطی همچون مخاطرات طبیعی و حملات دشمن دانست و اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی به عمل آمده در نهمین رزمایش سراسری کنترل آماده بکاری مولدهای برق اضطراری، مقرر شد برق پنج مرکز در شهرهای استان تهران قطع شود تا آمادگی این مراکز برای مقابله با شرایط بحرانی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: پس از آغاز رزمایش با رمز یا رسول الله از سوی ستاد فرماندهی در شرکت توانیر، برق چهار مرکز از پنج مرکز مورد نظر قطع شد و یک مرکز هم به سبب آنکه ژنراتور موجود در محل پاسخگویی بار مصرفی نبود، عملیات قطع برق در آن انجام نشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به استقرار اکیپ های عملیاتی در محل های مورد نظر به منظور ارزیابی زمان ورود و خروج مولدهای اضطراری، تصریح کرد: خوشبختانه پس از قطع برق مراکز مورد نظر مولدهای برق اضطراری وارد مدار و پس از یک ساعت نیز از مدار خارج و مراکز مذکور به برق شهر متصل شدند.

به گفته تیموری انرژی برق بخش مهمی از چرخه اقتصاد کشور به شمار می رود و آرامش و امنیت جامعه در گروی وجود آن است؛ بنابراین تمام تلاش همکارانم در این شرکت تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان است تا بتوانند آسایش و آرامش را برای جامعه فراهم کنند. لیکن به منظور رویارویی با شرایط بحرانی به مشترکانی که دارای حساسیت های خاص هستند توصیه می شود نسبت به تامین مولدهای برق اضطراری اقدام کنند.

طبق اعلام شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، وی، با تاکید بر ضرورت توجه به پدافند غیر عامل گفت: توجه به استفاده از انرژی پاک، افزایش تاب آوری شبکه های برق، توجه به احداث زیر ساخت های استان، آموزش پدافند غیر عامل به همکاران، افزایش آمادگی در برابر سوانح، دفاع از امنیت شهروندان، مقاوم سازی زیر ساخت های شبکه برق، توجه به اهمیت جایگاه انرژی الکتریکی در هنگام مقابله با بحران و احیای شبکه برق رسانی، کاهش آسیب پذیری و بهینه سازی تاسیسات شبکه های برق، مهمترین دستاوردهای اجرای مانور پدافند غیر عامل هستند.

عناوین برگزیده