تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۴۰۳۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارگران هپکو در بیم و امید آینده/ آیا روزهای اوج بازمی‌گردند؟!

می متالز - کارگران هپکو می‌گویند: امیدواریم همه مشکلات از جمله مشکل ترخیص مواد اولیه حل شود و هپکو به دوران رونق خود بازگردد.
کارگران هپکو در بیم و امید آینده/ آیا روزهای اوج بازمی‌گردند؟!

به گزارش می متالز، جمعی از کارگران شرکت هپکو اراک در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: وضعیت در این شرکت صنعتی به مراتب نسبت به قبل بهتر شده و امیدواری در میان کارگران نسبت به آینده ایجاد شده است.

به گفته این کارگران، حقوق‌ها گرچه معمولاً با تاخیر یکماهه، اما مرتب پرداخت می‌شود؛ برای نمونه حدود دو هفته پیش این کارگران حقوق مردادماه خود را دریافت کردند.

کارگران هپکو می‌گویند: امیدواریم مجموعه تامین اجتماعی که بیشتر سهام هپکو به آن واگذار شده و همچنین دولت، در رساندن هپکو به دوران رونق و شکوفایی تلاش کنند؛ این مجموعه باید به روزهایی برگردد که محصولات خود را به تمام کشورهای منطقه صادر می‌کرد.

در تیرماه بیش از پنجاه درصد سهام هپکو در قالب رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد؛ دولت در مصوبه خود آورده تامین اجتماعی باید تا پایان سال همه سهام به جز ۱۷ درصد را واگذار نماید اما نمایندگان مجلس و کارگران انتظار دارند این سهام تا زمان سر پا شدن مجدد هپکو و بهبود روند تولید، در اختیار تامین اجتماعی باقی بماند و مجدد واگذار نشود.

در عین حال، در حال حاضر به گفته مسوولان وقت، هپکو با مشکل ترخیص مواد اولیه روبرو است؛ در روزهای گذشته، مهدی نیا، رییس کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اراک با اشاره به اینکه بانک مرکزی در حوزه تامین ارز مشکلات فراوانی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است، گفت: شرکت هپکو که در این اوضاع بد اقتصادی نیاز به حمایت دارد، برای تهیه کارت بازرگانی و ترخیص مواد اولیه از گمرک به علت نداشتن‌ تسویه حساب مالیاتی دچار مشکل شده است.

در چنین شرایطی کارگران انتطار دارند با همت مسئولان همه مشکلات حل شود و هپکو بتواند دوباره سرپا بایستد.

 از قرار معلوم قرار است تولید دامتراک برای اولین بار توسط هپکو در کشور صورت بگیرد؛ در سال ۹۸، حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات این محصول از کشور خارج شده است و تولید داخلی آن توسط هپکو می‌تواند یک قدم بزرگ در جهت جهش نولید و شکوفایی اقتصاد ملی باشد.

عناوین برگزیده