تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۴۰۴۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مهندس محمد محیاپور تشریح کرد:

شرکت "توسعه آهن و فولاد گل‌گهر" در فهرست صنایع برتر استان کرمان قرار گرفت

می متالز - به دلیل افزایش تولید، تامین به‌موقع مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان داخلی، تلاش برای تکمیل زنجیره، اشتغال‌زایی، افزایش فروش و… شرکت "توسعه آهن و فولاد گل‌گهر" در فهرست صنایع برتر استان کرمان قرار گرفت.
شرکت "توسعه آهن و فولاد گل‌گهر" در فهرست صنایع برتر استان کرمان قرار گرفت

به گزارش می متالز، افزایش تولید، ایجاد اشتغال، تامین به‌موقع موا داولیه مورد نیاز فولادسازان داخلی، تلاش برای تکمیل زنجیره تولید فولاد در منطقه گل‌گهر و توجه به مسوولیت‌های اجتماعی از جمله دلایلی بودند که زمینه‌ساز انتخاب و قرار گرفتن شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در جمع صنایع برتر استان کرمان شد.

مهندس محمد محیاپور، مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با اعلام این مطلب، توجه به رشد و توسعه و فروش و کسب سود مناسب را از جمله دیگر عوامل انتخاب این شرکت به عنوان شاخص‌ترین شرکت استان کرمان دانست و تصریح کرد که یکی از اهداف اصلی این شرکت تکمیل خط تولید زنجیره فولاد در منطقه گل‌گهر است که با توجه به نزدیکی به معدن و خطوط تولید مواد اولیه، هزینه تمام‌شده نسبت به سایر شرکت‌ها کمتر و محصول تولیدی رقابتی‌تر است.

وی از برنامه تولید سه میلیون تنی آهن‌اسفنجی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: امسال میزان تولید در شش‌ماهه اول سال طبق برنامه انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال با افزایش ۱۰ درصدی مواجه شویم.

او ساخت واحدهای بریکت‌سازی، پست برق و واحد اکسیژن‌پلنت را مورد اشاره قرار داد و افزود: با راه‌اندازی واحد اکسیژن با هزینه‌ای معادل ۵۰ میلیون یورو با بهره‌گیری از تکنولوژی کشور ایتالیا تولید آهن‌اسفنجی بیش از ۱۰ درصد رشد خواهد داشت، ضمن آنکه واحد بریکت‌سازی شرکت نیز که از یک نوع تکنولوژی خاص تبعیت می‌کند که برای اولین‌بار در دنیا توسط شرکت CPG در حال انجام است.

محیاپور همچنین موضوع صادرات را مورد تاکید قرار داد و گفت: گرچه هدف اصلی ما فروش داخل بر اساس سهمیه‌بندی وزارت صمت است، اما به دلیل حفظ بازارهای خارجی و تامین نیاز ارزی، نیم‌نگاهی نیز به صادرات داریم که پس از تکمیل پروژه‌های اسفنجی و افزایش تولید، انرژی بیشتری بر روی صادرات خواهیم گذاشت.

او صادرات به نقاط مختلف جهان از جمله کشورهای عراق، آفریقایی و عمان را از دیگر دستاوردها برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با گسترش صادرات در آینده روند ارزآوری کشور افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر آماده‌سازی نقشه راه پنج‌ساله شرکت و برنامه‌های استراتژیک آن را یادآور شد و تصریح کرد که کار خاص دیگر این شرکت تدوین نقشه راه سیستمی با محوریت گل‌گهر و سایر شرکت‌های منطقه است که قطعاً در افزایش و تسریع روند تولید تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

محیاپور در ادامه برخی مشکلات و موانع را مورد اشاره قرار داد و از نبود تناسب لازم در توسعه زیرساخت‌ها متناسب با برنامه‌های وزارت صمت انتقاد کرد و گفت: امروز در حالی که همه شرکت‌های منطقه از توسعه بسیار خوبی مواجه هستند و از طرفی آب خلیج‌فارس نیز به منطقه رسیده است، اما متاسفانه مشکلات مربوط به برق، گاز و برخی زیرساخت‌های دیگر موانع جدی بر سر راه تولید ایجاد می‌کنند.

وی با اعلام اینکه ضروری است مسوولان صنعتی کشور در کمترین فرصت ممکن راهکارها و اقدامات اساسی برای توسعه زیرساخت‌ها همسو با رشد صنعت فولاد اتخاذ کنند افزود: ایجاد زیرساخت برای شرکت‌ها بسیار هزینه‌زا و زمان‌بر است و این در حالی است که شرکت‌ها خودشان تا حد توان در حال انجام هستند، در حالی که انجام این گونه کارها از جمله تامین برق بر عهده سازمان‌های دولتی است.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر تامین ارز و چگونگی قیمت‌گذاری‌ محصولات فولادی را از جمله دیگر موانع برشمرد و در ادامه با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما عرضه محصول با قیمتی عادلانه و مناسب به مصرف‌کننده است، تصریح کرد که متاسفانه نحوه قیمت‌گذاری محصولات معدنی به‌گونه‌ای است که معدنکاران به‌ویژه تولیدکنندگان کنسانتره متحمل بیشترین زیان هستند که ضروری است مسوولان مربوطه به طور جدی در نحوه قیمت‌گذاری تجدیدنظر به‌عمل آورند.

عناوین برگزیده