تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۴۰۶۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

فولاد بورسی می‌شود

می متالز - فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد: کمتر از ۱۰ روز دیگر تمام صنایع فولادی فقط در بورس عرضه می شود.
فولاد بورسی می‌شود

به گزارش می متالز، حجت الله فیروزی با اشاره به اینکه کمیسیون متبوع اش در راستای مطلبات مردمی به حوزه فولاد ورود کرده است، گفت: این صنعت در خودروسازی، لوازم خانگی و صنعت ساختمان تاثیر گذار است.

وی از طرح کامل این کمیسیون درباره صنعت فولاد سخن گفت و افزود: ما گزارشی را بصورت طرح قانونی به صحن ارائه دادیم که کمتر از ۱۰ روز دیگر در دستور کار صحن علنی قرار می گیرد و تمام صنایع فولادی از این پس در بورس عرضه می شود.

فیروزی این روند را موجب شکست و کاهش قیمت گذاری های کاذب دانست و گفت: اگر این طرح رای اورد، ۹۰ درصد مشکلات حقوقی فولاد با این طرح حل می شود.

این نماینده مجلس گفت: بحث دیگر در کمیسیون ناظر بر اساسنامه شرکت ملی پتروشیمی ایران بود که با توجه به خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی شرکت ملی بایستی فقط نقش تنظیم گری داشته باشد.

فیروزی با اعلام اینکه این طرح در مجلس مورد توجه نبود و دور یازدهم تلاش دارد مشکلات اساسنامه این شرکت را حل و فصل کند، افزود: لایجه پیوستن ایران به سازمان فضایی از دیگر مسائل مورد نظر ماست که از سوی دولت ارائه شده و به تصویب کمیسیون هم رسید.

وی گفت: نظر دولت بر این بود لایحه کامل تری به مجلس ارائه دهد و لذا این طرح فعلا از دستور کار خارج شده است.

فیروزی خودرو را موضوعی مهم و مورد مطالبه مردم خواند که مورد نظر کمیسیون بوده و مجلس تلاش دارد با هماهنگی وزارت صنایع و خودروسازان و قطعه سازان در حال کارشناسی هایی است که تا یک ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر سیاست ما بر این باشد که نوع نگرش ها را به مسائل تغییر دهیم، کمیسیون صنایع خود را با آن هماهنگ خواهد کرد.

عناوین برگزیده