تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۱۴۰۷۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
توسط سازمان حمایت:

قیمت فروش سیمان پاکتی و فله اعلام شد/ تکلیف انجمن صنفی

می متالز - سازمان حمایت با اعلام اینکه فروش بیش از ۱۷.۵ و ۲۹۰ هزار تومانی سیمان پاکتی و فله، تخلف است، انجمن صنفی را به مکلف به اعمال مدیریت بر عملکرد کارخانه‌ها کرد.
قیمت فروش سیمان پاکتی و فله اعلام شد/ تکلیف انجمن صنفی

به گزارش می متالز، سازمان حمایت در واکنش به افزایش قیمت سیمان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: از آنجا که در شرایط حساس کنونی برخلاف فراوانی کالا و تولید مناسب، تخلفاتی در حوزه سیمان مشاهده می‌شود به‌منظور تا‌مین آرامش و ثبات بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، سازمان صنعت در تمام استا‌ن‌ها موظف به تشدید نظارت بر این بازار هستند.

حوزه‌های بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت استا‌ن ها، موظف هستند با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان و همکاری سایر حوزه‌های ذی‌ربط، نظارت و کنترل قیمت‌ها را با اهتمام جدی در اولویت کاری قرار داده و درخصوص تخلفات احتمالی عاملان توزیع عمده و خرده‌فروش بدون کوچک‌ترین اغماضی برخورد کنند.

انجمن‌ تولید کنندگان سیمان ضمن بررسی دلایل کمبود و افزایش قیمت در سطح تولید و عرضه، مکلف به اعمال مدیریت بر عملکرد کارخانه‌ها در جهت افزایش تولید و عرضه و تسهیل شرایط فروش مستقیم محصول به مصرف‌کنندگان نهایی توسط کارخانه‌های تولیدی و فروش به عاملان مجاز و کاهش واسطه‌گری در این بخش با رعایت دستورالعمل نظارت بر بازار است.

انتظار می‌رود در حوزه اصناف نیز اتحادیه و تشکل‌های مربوطه، اقدامات نظارتی را تشدید و ضمن پیشگیری از وقوع جرم، کشف تخلف، تسریع در رسیدگی‌ها، نظارت‌های مستمر و دقیق موجبات آرامش بازار را فراهم کنند.

نرخ فروش مصرف‌کننده برای هر پاکت سیمان حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان است و فروش بالاتر ازنرخ مصوب توسط واحدهای تولیدی و توزیعی سیمان، تخلف محسوب و با متخلفان برخورد خواهد شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده