تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۴۱۱۳۹

تفکیک وظایف و اختیارات سازمان بنادر و منطقه آزاد در بندر چابهار

می متالز - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تفکیک اختیارات و وظایف دو سازمان بنادر و منطقه آزاد در بندر چابهار خبر داد.
تفکیک وظایف و اختیارات سازمان بنادر و منطقه آزاد در بندر چابهار

به گزارش می متالز، محمد راستاد اظهار کرد: آخر هفته گذشته افتتاح یا کلنگ زنی ۲۵ پروژه بندری و دریایی داشتیم که ۴۵۰ میلیارد تومان در حوزه بهره برداری و ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های اجرایی، ساخت آنها آغاز شد.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در ترافیک دریای و خدمات دهی مناسب است و در ارتقای تجارت دریایی و چابهار تأثیر بسیار زیادی دارد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کانتینرهای حاوی میوه‌های صادراتی به چین و هند ارسال شد افزود: در این تأسیسات روبنایی و بخشی از ملزومات پایانه کانتینری چابهار مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات چابهار با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریا نوردی و پیمانکاری قرار گاه خاتم الانبیا کلنگ زنی شد و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته تا ۲ سال آینده این پروژه تکمیل می‌شود تا کالای اساسی در یک یا چند بندر متوقف نشود توضیح داد: داشتن سیلوهای غلات کمک می‌کند تا مدت زمان نگهداری کالاهای اساسی در بندر افزایش یابد و شاهد بهبود کیفیت عملیات تخلیه کالاها در بندر چابهار خواهیم بود.

راستاد بیان کرد: اقدامات توسعه‌ای در بندر چابهار در راستای توسعه نقش و جایگاه این بندر است.

وی تصریح کرد: بهبود دسترسی بندر به پس کرانه و ایجاد کریدور لجستیکی در چابهار دنبال شد و با بهبود جاده دسترسی و اتصال ریل به بندر میزان بهره وری و عملیات در بندر چابهار ارتقا می‌یابد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: تسهیلات و مزایای قانونی مناطق آزاد و مناطق اقتصادی برای بنادر تجاری شرایط ویژه ای رقم می‌زند و در حال حاضر می‌توان از تمامی مزایای قانونی منطقه آزاد در بندر چابهار بهره برد؛ در این مدت چگونگی تفکیک وظایف مشخص شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سازمان بنادر در زمینه گردشگری دریایی و زیر ساخت تجاری برنامه‌های متنوعی در دست اجرا دارد و بندر گردشگری در چمخاله گیلان در دستور کار است و رشد ۵۰ درصدی داشته است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اسکله‌های شناور برای ناوگان گردشگری و بهبود شرایط فرصت‌های گردشگری بهره برداری شده است افزود: زیرساخت و روبناهای گردشگری زیادی در بنادر ساحلی در حال افزایش است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: پایانه مسافری بندر چابهار دریای آماده و تجهیز است پیش از این خط دریایی مسافری چابهار مسقط برقرار بود که به دلیل نبود تقاضا و مسافر شرکت کشتیرانی تردد را متوقف کرد.

راستاد توضیح داد: ظرفیت برای برقراری خط مسافری چابهار به عمان و بالعکس وجود دارد و سازمان بنادر بدون اخذ تعرفه‌های بندری خط مسافری دریایی را آماده کند.

راستاد اضافه کرد: همچنین سازمان بنادر آماده اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده برای خرید کشتی مسافری ساخت داخل هست.

وی بیان کرد: از بندر چابهار مسیر دریای مسافری و سایر کشورهای هم جوار قابل راه اندازی است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده