تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۴۱۱۹۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

انتخاب نرم‌افزار مناسب برای ساخت پنجره

می متالز - هنگامی‌ که در آگوست 1981 برای نخستین‌بار مایکروسافت، سیستم داس را به بازار عرضه نمود، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که صنعت نرم‌افزار تا این میزان ارتقاء یابد. در گذشته برنامه‌های نرم‌افزاری به طراحی ویژه استفاده‌کنندگان آنها بستگی داشت، لکن امروزه کاربران کامپیوتر به ساختار نرم‌افزار تکیه کرده تا بتوانند یک شرکت را به‌راحتی اداره کنند.
انتخاب نرم‌افزار مناسب برای ساخت پنجره

به گزارش می متالز، استفاده از یک نوع نرم‌افزار خاص تنها در یک بخش از تولید، توسط تولیدکنندگان در و پنجره بسیار متداول است لکن سفارش نرم‌افزارهای جدید و راه‌اندازی آن‌ها، هنوز جایگاه خاصی پیدا نکرده است.

امروزه برخی از شرکت‌ها توجه ویژه‌ای به انتخاب نرم‌افزار مناسب دارند که از آن جمله می‌توان به شرکت لیندزی ویندو (Lindsay Window) اشاره نمود. برای مدیرعامل این شرکت مهترین فاکتور، انتخاب نرم‌افزاری است که نه‌تنها برای تولید فعلی بلکه برای تولیدات آینده شرکت نیز مناسب باشد. به‌گفته مدیرعامل این شرکت، انتخاب نرم‌افزار، به اندازه نوع پنجره تولیدشده اهمیت دارد. به‌عنوان مثال شرکت لیندزی به‌منظور برش شیشه، از نرم‌افزار خاص ماشین برش استفاده می‌کند. از دیگر نرم‌افزارهای مورد استفاده توسط این شرکت، نرم‌افزار فن‌ویژن(Fene vision)  است که برای انجام عملیات نهایی برروی پشت و جلوی پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گاهی نصب و اعمال یک نرم‌افزار بسیار مشکل است چراکه تولیدکنندگان نرم‌افزار، همواره درحال ارتقاء برنامه‌های خود بوده و توانایی‌های جدیدی را به نرم‌افزار خود می‌افزایند. در اینجا یکی از سئوالاتی که همواره مطرح است، آنست که آیا تولیدکنندگان در و پنجره علاقه‌ای به ارتقاء نرم‌افزار دارند یا خیر؟

ارتقاء نرم‌افزار به عوامل متعددی بستگی دارد. از آن جمله می‌توان به تغییرات سریع تجاری اشاره نمود. گاهاً تغییرات کوچک جمع شده و به تحولی بزرگ منتهی می‌شود که ضرورت ارتقاء نرم‌افزاری را ایجاب می‌کند. در اینجا برقراری ارتباط نزدیک میان تولیدکننده نرم‌افزار و مصرف‌کننده آن ضروری است. انتخاب نرم‌افزار تنها برای مصرف موقت نبوده بلکه لازم‌ است خریدار به هنگام خرید آن، جنبه‌های آتی تولید خود را درنظر گرفته و امکان ارتقاء نرم‌افزار را لحاظ کند. شایان ذکر است که تولیدکننده نرم‌افزار، خود مشاور خوبی در این زمینه محسوب می‌گردد.

به‌ گفته مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده در و پنجره، به هنگام خرید نرم‌افزار مهم‌ترین نکته آنست که خریدار تا آنجا که می‌تواند درباره انواع نرم‌افزارها اطلاعات جمع‌آوری کرده و جوانب استفاده از آن‌ها را بررسی نماید. نوع عملکرد نرم‌افزار نیز اهمیت دارد و لذا در این میان تنها چند نرم‌افزار کاندید خواهند شد. گاهاً هفت یا هشت نرم‌افزار انتخاب می‌شوند و پس از بررسی‌های لازم، درنهایت دو یا سه نرم‌افزار شرایط مطلوب را خواهند داشت.

نکته مهم در اینجا، انتخاب شرکت نرم‌افزاری است که در سایت تولید حضور داشته باشد. تا زمانی‌که فروشنده نرم‌افزار در سایت تولید در و پنجره حضور نیابد، نمی‌تواند نیاز واقعی صنعتگر را دریابد. درواقع در اینجا فروشنده می‌تواند نرم‌افزاری عرضه کند که با تولید شرکت همگام بوده و همراه با تغییر در تولید، نرم‌افزار نیز قابل تبدیل باشد.

لازم است در انتخاب نرم‌افزار مناسب، به نکات ذیل توجه شود:

  • نرم‌افزاری که انعطاف‌پذیر باشد.
  • نرم‌افزاری که امکان ارتقاء داشته و همواره درحال پیشرفت باشد.
  • سرعت نرم‌افزار.
  • سهولت نصب نرم‌افزار و کار با آن.

هر خریدار نرم‌افزار با توجه به سطح نیاز خود در تولید در و پنجره، می‌بایست به نکات فوق توجه کرده و با آگاهی کامل از عملکرد شرکت تولیدکننده نرم‌افزار، محصول خود را انتخاب نماید.

عناوین برگزیده