تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۱۴۱۳۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پهنه معدنی در خراسان جنوبی برای سرمایه‌گذاران آزادسازی می‌شود

می متالز - سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: بلوک ۳ پهنه لوت شمالی مربوط به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در این استان برای سرمایه‌گذاران حوزه معدن آزادسازی می‌شود.
پهنه معدنی در خراسان جنوبی برای سرمایه‌گذاران آزادسازی می‌شود

به گزارش می متالز، حجت ایمان‌طلب روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: وسعت این پهنه بیش از ۷۰۵ کیلومتر مربع است و متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود از روز سه‌شنبه ۲۷ آبان ماه از طریق سامانه کاداستر اقدام کنند.

وی افزود: آزادسازی این پهنه برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران جدید روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه جاری انجام می‌شود.

با انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی که از سال ۹۲ در استان خراسان جنوبی آغاز شد و شناسایی ظرفیت‌های معدنی در عمق زمین تاکنون ۲۰۰ نقطه امیدبخش معدنی با مساحت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع حاصل مطالعات پهنه‌های اکتشافی در این استان شناسایی شده است.

براساس این نقاط امیدبخش، شرکت‌ها کارهای اکتشافی را ادامه می‌دهند و به محض اینکه به پروانه اکتشاف رسید و مشخص شد که چه ماده معدنی وجود دارد، واگذاری از طریق مزایده انجام می‌شود.

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از جمله دستگاه‌هایی هستند که طی هفت سال گذشته برای توسعه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن خراسان جنوبی در این استان مرزی و پهناور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

خراسان جنوبی از استان‌های معدنی کشور به شمار می‌رود و براساس آخرین آمار رسمی از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، ۴۲ نوع آن در خراسان جنوبی وجود دارد.

عناوین برگزیده