تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۸۱۴
کد خبر: ۱۴۱۳۵۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان:

در حال بررسی ساخت پاتیل و سایر قطعات ریخته گری ذوب‌ آهن هستیم

می متالز - مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه در حال بررسی ساخت پاتیل و سایر قطعات ریخته گری ذوب آهن هستیم، گفت: با توجه به اینکه سهام بسیاری از شرکت های تابعه ذوب آهن به صورت ۱۰۰ درصد ذوب آهنی است، در نتیجه سود حاصل از پروژه هایی که برای ذوب آهن انجام می شود، به خود این مجموعه باز می گردد.
در حال بررسی ساخت پاتیل و سایر قطعات ریخته گری ذوب‌ آهن هستیم

به گزارش می متالز، امیر ایران پور در خصوص فعالیت این مجموعه به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه های ذوب آهن اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر بخش اعظمی از پروژه های اجرایی ذوب آهن در اختیار پویش ساخت است و این مجموعه بخشی از فعالیت ها را در راستای بومی سازی به صورت مشترک با خود ذوب آهن انجام می دهد. 

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان، ساخت بخشی از نوار نقاله های کوره بلندشماره ۱، ساخت سرندهای کوره بلند، ساخت بخشی از اسکلت فلزی پروژه پی سی آر، ساخت تابلوهای برق و اتوماسیون کوره بلند شماره ۱، اجرای نسوز چینی کوره بلند شماره ۱ و کوره نورد ۳۰۰، پروژه مخازن آب اضطراری بنتی ۳۷۰۰۰ مترمکعبی و خطوط انتقال آب و پساب به ذوب آهن، افزایش ظرفیت سکوهای ورزشگاه بزرگ ذوب آهن واقع در فولادشهر، احداث سازه ملی مذهبی و ماندگار یادمان شهدای گمنام ذوب آهن، بازسازی دیگ شماره ۴ نیروگاه مرکزی ذوب آهن و تعداد زیادی پروژه خدماتی از جمله فعالیت های این شرکت در ذوب آهن است.

وی به ساخت قطعات خط تولید ذوب آهن اشاره کرد و گفت: انجام عملیات حرارتی درب‌های فلکسیبل واحد کک سازی، ساخت قطعات سنگین و نیمه سنگین به روش ریخته گری از جمله پاتیل های سرباره ذوب آهن و فولاد مبارکه از دیگر پروژه های شرکت پویش ساخت است.

مدیرعامل شرکت مهندسین پویش ساخت ذوب آهن اصفهان افزود: این شرکت اکنون در حال بررسی ساخت پاتیل و سایر قطعات ریخته گری ذوب آهن است تا قطعاتی که بعضا از خارج کشور خریداری می شود را بتوانیم در کارگاه ریخته گری خود بومی سازی کنیم.

وی با بیان اینکه سهام بسیاری از شرکت های تابعه ذوب آهن به صورت ۱۰۰ درصد ذوب آهنی است، تاکید کرد: در نتیجه سود حاصل از پروژه هایی که برای ذوب آهن انجام می شود، دوباره به خود ذوب آهن باز می گردد.

ایرانپور با بیان اینکه در راستای بومی سازی این شرکت توانمند در ذوب آهن ایجاد شده است که قادر است، علاوه بر تامین و اجرا در زمینه های فنی و مهندسی  خدمات قابل توجهی را ارئه کند، تصریح کرد: این مجموعه علاوه بر ارائه خدمات به ذوب آهن، می تواند به دیگر مجموعه های فولادی خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت مهندسی پویش ساخت به عنوان پیمانکار اجرایی مورد تایید به شرکت های صدر تامین و شستا معرفی شده است، گفت: پویش ساخت اکنون در حال مذاکره با شرکت های صدر تامین برای انجام پروژه های اجرایی شان است.

عناوین برگزیده