تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۴۱۵۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گشایش نماد ETF پالایشی منتظر ثبت افزایش سرمایه ۷۰ و ۴۹ درصدی دو پالایشگاه

می متالز - مدیر صندوق پالایش یکم در مورد زمان گشایش نماد این صندوق گفت: گشایش نماد معطل ثبت افزایش سرمایه ۷۰ و ۴۹ درصدی دو پالایشگاه تهران و اصفهان و سپس بازارگردانی است.
گشایش نماد ETF پالایشی منتظر ثبت افزایش سرمایه ۷۰ و ۴۹ درصدی دو پالایشگاه

به گزارش می متالز، داوود رزاقی درخصوص عدم گشایش نماد صندوق پالایشی و قرار نگرفتن در پرتفوی برخی سهامداران گفت: این نماد در پرتفوی تعدادی از سهامداران قرار گرفته اما هنوز قابل معامله نیست چون نماد "پالایش" هنوز باز نشده چون منتظر ثبت افزایش سرمایه دو پالایشگاه موجود در صندوق هستیم.

وی افزود: البته اطلاعات را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و بورس تهران ارائه کردیم و باید اکنون نماد "پالایش" در پرتفوی سرمایه‌گذاران قرار گرفته باشد اما هنوز قابل معامله نیست. باید امور ثبت افزایش سرمایه دو پالایشگاه تهران و اصفهان انجام شود تا مردم متضرر نشوند.

این مقام مسئول درخصوص اینکه ارزش سهام موجود در پالایش یکم از رقم اسمی هم پایین‌تر شده، توضیح داد: اول باید افزایش سرمایه دو پالایشگاه تهران و اصفهان اعمال شود و هدف این است اشخاصی که این سهام را خریداری کرده‌اند، دچار زیان نشوند. اقدامات اجرایی را انجام داده‌ایم، بعد از گشایش نماد باید بازارگردانی انجام شود.

بنابر این گزارش، پالایشگاه تهران با نماد "شتران" سرمایه را از 4.4 به 7.5 هزار میلیارد تومان (معادل 70 درصد) از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها رسانده است. پالایشگاه اصفهان هم با نماد "شپنا" سرمایه را از 5.1 به 7.6 هزار میلیارد تومان(معادل 49 درصد) از محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه رسانده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده