تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۱۸
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۱۴۲۵۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بررسی تکنیکال قیمت فلز سرب

می متالز - روند کلی قیمت فلز سرب، صعودی و در حال اصلاح برآورد می‌شود. اگر چه در۴ هفته گذشته قیمت هر تن فلز سرب با حدود ۲ درصد افزایش از محدوده قیمتی ۱.۷۹۷ دلار به محدوده قیمتی ۱.۸۳۲ دلار رسید و در کوتاه مدت روندی صعودی به خود گرفته است و این موضوع نشانه‌ای از پایان اصلاح قیمتی است ؛ اما ممکن است هنوز اصلاح زمانی ادامه داشته باشد.
بررسی تکنیکال قیمت فلز سرب

به گزارش می متالز، در صورت ادامه اصلاح قیمت‌ها، محدوده‌های ۱.۷۹۰ دلار، ۱.۷۴۰ دلار و ۱.۷۰۰ دلار می‌توانند مانع ریزش بیشتر قیمت‌ها شوند. در صورت پایان اصلاح و افزایش قیمت‌ها می‌توان انتظار داشت فلز سرب سقف قبلی خود یعنی محدوده ۲.۰۳۰ دلار را لمس کند. در مسیر رسیدن به سقف قبلی، دو محدوده ۱.۹۳۰ دلار و ۱.۹۹۰ دلار به‌عنوان مقاومت‌های پر قدرت می‌توانند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شوند. با توجه به اینکه محدوده ۱.۷۴۰ دلار به سمت پایین شکسته نشد، احتمال رخداد سناریوی افزایش قیمت بیشتر از سناریوی کاهش قیمت‌هاست.

 

بررسی سطوح مهم قیمتی

در صورت کاهش قیمت ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱.۷۹۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نیست ؛ ولی روند صعودی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، ترس‌ها را برای کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. بعد از این محدوده، مهم ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۱.۷۴۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را نسبت به تشکیل یک روند نزولی میان مدت یا حتی بلند‌مدت افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از محدوده ۱.۷۰۰ دلار به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

در صورت افزایش قیمت‌ها، محدوده خط روند صعودی کوتاه مدت، می‌تواند نقش حمایتی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه ادامه اصلاح قیمتی است و امید‌ها را نسبت به افزایش قیمت‌ها در کوتاه‌مدت، کاهش می‌دهد. همچنین محدوده خط روند نزولی شکسته شده میان مدت نیز می‌تواند به‌عنوان حمایت مانع کاهش قیمت‌ها شود.در صورت افزایش قیمت در کوتاه مدت، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱.۸۶۵ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصاً با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را نسبت به احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها بالا می‌برد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. بعد از این محدوده مهم ترین منطقه‌ای که می‌تواند از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۱.۹۳۰ دلار است. شکسته شدن این ناحیه به سمت بالا، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. این منطقه قیمتی برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از این محدوده ۱.۹۳۰ دلار به سمت بالا با مشکلاتی مواجه شود.

سمانه عاملی / تحلیلگر بازار

عناوین برگزیده