تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۱۴۲۵۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فاز ۴ سیمان دورود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

می متالز - کارخانه سیمان دورود برای اینکه به فعالیت‌اش ادامه دهد، نیازمند نوسازی تجهیزات بوده و بر همین اساس پروژه فاز ۴ آن خرداد ۹۳ در سفر هیات دولت یازدهم به لرستان و با حضور علی ربیعی، وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ‌زنی شد و قرار بود در مدت ۳۶ ماه این فاز به بهره‌برداری برسد.
فاز ۴ سیمان دورود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش می متالز، ربیعی در مراسم کلنگ‌زنی گفته بود: «زمان بهره‌برداری این فاز را طوری مشخص کنید که بنده وزیر باشم تا دوباره برای بهره‌برداری به اینجا سفر کنم و پیش‌بینی ما تکمیل این فاز در مدت سه سال است» ولی وی بعد از چند سال استیضاح شد و پروژه حتی آغاز به‌کار نکرد و اسفند ۹۷ این بار با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ‌زنی شد.

در زمان تعطیلی پروژه بارها وعده آغاز به‌کار آن از زبان مسوولان ملی و استانی شنیده شد اما در عمل اتفاق خاصی رخ نداد و فاز ۴ سیمان دورود فقط روی کاغذ «پروژه» بود اما اسفند ۹۷ بهار امیدواری در دل مردم این شهرستان زنده شد تا به مطالبه دیرینه خودشان برای احداث فاز جدید کارخانه کهنسال برسند.

در فاز ۴ قرار است سیمان خاکستری با ظرفیت یک‌میلیون و ۷۳۲ هزار و ۵۰۰ تن در سال تولید ‌شود و مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی(شرکت شستا) و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم کلنگ‌زنی دوباره این فاز گفته بود: با توجه به اینکه سیمان موضوعی راهبری و زیربنایی در توسعه به شمار می‌آید باید تلاش کنیم تا تولیدات این محصول را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر تکمیل فاز ۴ سیمان دورود به‌عنوان یک مطالبه مردمی افزود: در اجرای این فاز علاوه‌بر اهداف اقتصادی، اهداف اجتماعی نیز پیگیری می‌شود.

شریعتمداری یادآور شد: شهر دورود با اسم سیمان همزاد است؛ مردم در این منطقه با وجود سختی‌ها و مشکلات زیست محیطی سیمان اما همچنان به این صنعت و کارخانه احساس خوبی دارند.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که پس از آن مراسم نیز پروژه آنگونه که انتظار می‌رفت پیش نرفت و فرماندار دورود گفته بود که بانک رفاه به تعهدات عمل نکرده و مشکل سهم مالکانه در این پروژه بین این بانک و شستا مشکل‌ساز شده و در طرف مقابل شستا پای کار است و منابع مورد نیاز را تامین می‌کند.

حالا پس از چند ماه از این صحبت‌ها، مجتبی بیرانوند، فرماندار دورود به ایسنا گفت: با پیگیری استاندار لرستان و نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوشبختانه مشکلات این پروژه رفع شده است.

وی ادامه داد: پروژه فاز چهار سیمان دورود در حال حاضر فعال است و حدود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیرانوند یادآور شد: شرکت فارس خوزستان مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده و روند اجرایی خوبی دارد و امید می‌رود این شرایط ادامه داشته باشد.

فرماندار دورود اضافه کرد: همچنین این شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به نوسازی فاز اول کارخانه سیمان دورود کمک کرده است.

عناوین برگزیده