تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۴۲۶۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
زیر سایۀ تحریم و کرونا و ۴۰ روز پیش از زمان مقرر؛

رکورد تولید کنسانتره در گهرزمین سیرجان شکست

می متالز - مدیرعامل شرکت گهر زمین سیرجان گفت: طبق برنامه‌ زمان‌بندی قرار بود تا ۴۰ روز آینده، شرکت سنگ‌آهن گهرزمین، به تولید چهار میلیون تن کنسانتره دست یابد، ولی با تلاش جهادی کارکنان این رکورد شکسته شد.
رکورد تولید کنسانتره در گهرزمین سیرجان شکست

به گزارش می متالز، علی‌اکبر پوریانی با اعلام این مطلب افزود: مهم تر این هست که بدانیم این رکوردشکنی در شرایطی رخ داده که تحریم‌ها و کرونا، بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را در کشور با محدودیت‌های گسترده مواجه کرده است اما با وجود همه‌ تنگناها، با تلاش شبانه روزی موفق به دستیابی به این رکورد جدید شدیم. 

"اگر کارخانجات کنسانتره با حداکثر ظرفیت کار کنند و قطعی برق نباشد، مشکلات کارگری نباشد، عملیات استخراج سنگ آهن به خوبی و طبق برنامه انجام شود، سیستم های خردایش و آسیابها به خوبی کار کنند باید در طی یکسال حداکثر چهار میلیون تن تولید می شده است ولی حالا ۴۰ روز مانده به سال مالی تولید کنسانتره در این شرکت از حداکثر ظرفیت اسمی گذشته که در شرایط تحریم و کرونا  رسیدن به حداکثر ظرفیت اسمی یک شاهکار است چون بسیاری از مراکز تولیدی ۵۰ درصد و ۶۰ درصد ظرفیت کار می کنند، چه برسد به شکستن رکورد."

 مدیرعامل گهرزمین، با تبریک این موفقیت مهم به همکاران جهادگر خود که در جنگ اقتصادی، رونق تولید را رقم زدند؛ از آنان خواست تا اقدامات باقی‌مانده برای اجرای خط سوم دو میلیون تنی کنسانتره و خط پنج میلیون تنی گندله را نیز با سرعت به اتمام برسانند و زنجیره‌ خدمات خود را تکمیل کنند.
براساس این گزارش گهرزمین دارای دو خط دو میلیون تنی کنسانتره است که در صورت برقرار بودن زنجیره‌ استخراج سنگ‌آهن و خردایش نداشتن قطعی برق و وجود سایر الزامات، در بالاترین میزان ظرفیت خود باید چهار میلیون تن کنسانتره تولید کند.

به گفته یکی از مدیران این مجموعه در گزارشی که مدیر مجتمع گهرزمین به مدیرعامل ارائه داد، اعلام شد که تناژ تولیدی کنسانتره از چهار میلیون تن عبور کرده است.
 مدیرعامل گهرزمین از ابتدای حضور در این مسئولیت، مدیریت جهادی را الگوی خود قرار داده و اکنون، با موفقیت‌های متعددی که در زمینه‌ تولید و مسئولیت‌های اجتماعی در این شرکت حاصل شده است، ثابت شد که مدیریت جهادی می‌تواند از دل تحریم‌های دشمنان و بحران‌سازی‌های هدفمند رقبا، فرصت بسازد و گاهی در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای جهش تولید بردارد.

تولید کنسانتره یعنی تامین خوراک اصلی کارخانجات فولاد، یعنی آهن‌آلات ساختمانی و رونق مسکن و پل‌سازی، یعنی مواد اولیه‌ کارخانجات خودروسازی، یعنی فراهم شدن امکان فعالیت صدها کارخانه‌ی کوچک و بزرگ تولید لوازم خانگی، یعنی گردش چرخ اقتصادی در کشو و نظامی که می‌خواستند با تحریم، چهل سالگی تاسیس خود را نبیند و اینک، با اقتدار و استقامت و تدبیر، در مسیر شکوفایی پیش می‌رود.

گهرزمین بزرگترین معدن سنگ آهن روباز در کشور و خاورمیبانه می باشد که ذخایر شناخته شده این معدن عظیم بیش از ۶۴۳میلیون تن براورد شده است .

این معدن که در منطقه گل گهر سیرجان استان کرمان قرار دارد با 50نفر کارگر کار خودش را آغاز کرده و هم اکنون و  طی هفت سال گذشته با تلاش جهادگونه مجموعه کارکنان میزان اشتغال آن به بالای هفت هزار نفر رسیده  و مهم تر اینکه به عنوان معین (یاور) اقتصادی توانسته در قالب مسئولیت اجتماعی خدمات زیرساختی در راستای تولید و اشتغال پایدار را در برخی شهرستان های دور افتاده و کمتر توسعه یافته استان کرمان از جمله منوجان ایجاد کند.

عناوین برگزیده