تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۴
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۴۳۰۳۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
فیروزی خبر داد:

کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو تصویب شد

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو تصویب شد

به گزارش می متالز، حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز(یکشنبه25 آبان ماه)کمیسیون متوبوعش، گفت: در نشست امروز کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو تصویب شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح ساماندهی عرضه خودرو پس از 4 ماه چکش‌کاری و استفاده از نظرات کارشناسان در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن امروز مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت کلیات آن تصویب شد.

وی در تشریح اهداف طرح ساماندهی عرضه خودرو، افزود: ساماندهی عرضه و متعادل کردن عرضه و تقاضا و جلوگیری ازتبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای اهداف اصلی این طرح است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: تمامی خودروهای مشمول طرح مذکور باید در بورس کالا عرضه شوند، در صورتی که خودروهای مشمول در بورس عرضه نشوند، جرم انگاری شده و خریدار مشمول تبصره (1) ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی عرضه خودرو خریداران باید گواهی نامه و کد ملی داشته باشند، تصریح کرد: مصارف مختلفی برای هزینه کرد مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت پایه در نظر گرفته شده است؛ 20 درصد برای توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودروهای فرسوده، 10 درصد افزایش کمیت و کیفیت تولید خودرو،  50 درصد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خودروسازان برای تحقیق و توسعه.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در طرح ساماندهی عرضه خودرو، خودروهای تمام برقی و هیبریدی تا سه سال از عرضه در بورس معاف هستند، تصریح کرد: شواری رقابت خودروهای مشمول طرح ساماندهی عرضه را مشخص می‌کند.

عناوین برگزیده