تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۱۴۳۳۲۹

امسال بالغ بر ۷۰ میلیون تن کالا در بنادر تخلیه و بارگیری شد

می متالز - معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به رغم تحریم ها امسال حدود٧٠ میلیون تن کالا در بنادر کشور تاکنون تخلیه و بارگیری شده است.
امسال بالغ بر ۷۰ میلیون تن کالا در بنادر تخلیه و بارگیری شد

به گزارش می متالز، محمد راستاد روز سه شنبه در حاشیه همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای در بندر انزلی افزود: با توانمندی ها و ظرفیت های موجود توانسته ایم تامین مایحتاج کشور در قالب واردات و نیز صادرات و ترانزیت از طریق بنادر کشور تداوم بخشیم.  
وی با اشاره تحریم های این دوره از سال ٩٧ و غیرقانونی و غیرعادلانه بودن آنها اظهار داشت: بخشی از این تحریم ها تمرکز بر صنعت کشتیرانی و حمل و نقل دریایی جمهوری اسلامی و مغایر با کنوانسیون های سازمان بین المللی دریانوردی بود و در این راستا جمهوری اسلامی موکد اعتراض خود را به مجامع بین المللی اعلام کرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت ناوگان تجاری جمهوری اسلامی ایران جزو ظرفیت های بزرگ دنیا محسوب واز سویی شامل ٢٠ ناوگان بزرگ دنیا است،  اظهار داشت: در این میان با توجه به توانمندی بنادر تجاری کشور ار نظر قابلیت پذیرش انواع کشتی و کالا ما توانستیم شرایطی که برپایه محدودکردن حمل و نقل دریایی کشور بود را تعدیل کنیم.  

وی مجموع ظرفیت سالانه بنادر تجاری کشور را ٢٤٦ میلیون تن عنوان کرد و افزود: در مجموع از نظر کیفیت و بهره وری عملیات در حلقه بندر و زنجیره لجستیک کشور شرایط خوب و ایده الی را از نظر زیرساخت ها و بناهای تجهیزات بندری فراهم کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بنادر کشور ٣٠ میلیون تن است، اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه بنادر مهمی چون بندر انزلی به عنوان یکی از مهمترین بنادر شمالی کشور برنامه ویژه ای در دستور کار دارد.
وی اضافه کرد: در جریان سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به استان ١١ پروژه توسعه ای بندرانزلی به انجام می رسد و یا عملیات اجرایی آن کلید می خورد.
راستاد گفت : از این میان چهار پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرانزلی با اعتباری بالغ بر ٨٠ میلیارد تومان و بقیه پروژه ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی با حدود ٩٠ میلیارد سرمایه گذاری به انجام رسیده است. 

عناوین برگزیده