تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۱۴۳۴۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فیروزی تشریح کرد:

مطالبات کمیسیون صنایع از وزیر صمت؛ از تأمین نهاده‌های دامی تا فعال کردن معادن

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس فعال کردن معادن، توسعه اکتشاف در این حوزه و تسهیل روند صادرات را از جمله مطالبات اعضای کمیسیون متبوعش از وزیر صمت برشمرد.
مطالبات کمیسیون صنایع از وزیر صمت؛ از تأمین نهاده‌های دامی تا فعال کردن معادن

به گزارش می متالز، حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه27 آبان ماه) کمیسیون متبوعش به نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی اشاره کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت به دلیل آزادسازی کالاهای موجود در گمرک، تسهیل روند صادرات، تعامل با وزارت جهاد کشاورزی به منظور تأمین نیاز دامداران و کشاورزان، به بیان نقطه نظرات و انتقادات خود پرداختند.

وی در تشریح نقطه نظرات نمایندگان در این جسله، اضافه کرد: فعال کردن معادن، توسعه اکتشاف در این حوزه و تاکید بر سرمایه‌گذاری متوازن ایمیدرو در مناطق مختلف کشور از جمله مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان در این نشست بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تأمین نهاده‌های دامی و کشاورزی یکی دیگر از موضوعات مورد نظر نمایندگان بود، ادامه داد: نمایندگان بر تسهیل صدور مجوز برای شروع کسب و کارها به ویژه در حوزه صنایع و معادن تأکید کردند.

به گفته فیروزی نظارت بر بازار یکی دیگر از مباحث بررسی شده در جلسه با وزیر صنعت، معدن و تجارت بود چرا که به زعم نمایندگان این وزارتخانه ظرفیت مناسبی برای ساماندهی بازار دارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان خواستار سرمایه‌گذاری ایمیدرو در حوزه برخی معادن مانند آلومینیوم شدند، تصریح کرد: تسهیل صادرات برای تامین ارز موردنیاز کشور از جمله مباحث مورد بررسی در این جلسه بود.

وی به صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه اشاره کرد و گفت: خط انتقال آب از خلیج فارس به طول ۸۲۰ کیلومتر که می‌تواند هرمزگان، کرمان و مناطق جنوب شرق کشور را پوشش دهد از جمله نکات بیان شده از سوی آقای رزم حسینی بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر صمت توضیحاتی درباره آزادسازی کالاهای موجود در گمرک ارائه کرد؛ بر اساس این توضیحات حدود ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در گمرک موجود است که با اتخاذ ساز و کارهای مناسب این کالاها در حال ترخیص است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رزم‌حسینی درصدد حذف امضاهای طلایی است تا قدرت در بخش‌های مختلف توزیع شود.

عناوین برگزیده