تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۱۴۳۴۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا:

استقلال صنعت فولاد کشور با گسترش عمق داخلی سازی را در دستور کار داریم

می متالز - فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با بیان اینکه تفاهم نامه توسعه فولاد بناب و شهریار یک پروژه بسیار بزرگ برای استقلال صنعت فولاد کشور است، گفت: استقلال صنعت فولاد کشور با گسترش عمق داخلی سازی را در دستور کار داریم.
استقلال صنعت فولاد کشور با گسترش عمق داخلی سازی را در دستور کار داریم

به گزارش می متالز، سعید محمد در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه قرارگاه 73 پروژه در این استان اجرا کرده است اظهار داشت: 13 پروژه در دست اجرا داریم و 60 پروژه مهم استان با کیفیت بالا در آذربایجان شرقی تکمیل شده است.

وی انتقال آب ارس به تبریز، حاشیه نشینی، پسماند و پارک بزرگ تبریز را از جمله مگا پروژه‌های جدید قرارگاه در آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: در بخش معدن، فولاد را در میانه تکمیل کردیم، در مس سونگون یک پروژه را تکمیل کردیم و پروژه جدید در مرحله مناقصه قرار دارد، در نفلین سینیت هم دست‌های پنهان اجازه فعال شدن پروژه را با وجود اینکه کلنگ زنی کرده و قرارداد بسته شد، ناتمام باقی ماند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه که باید هر چه سریعتر پروژه استراتژیک نفلین سینیت حل شود، ادامه داد: با تحریم فروش پودر آلومینا به ایران، این طرح باید سریعاً به نتیجه برسد و وارد مراحل اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه توسعه فولاد بناب و شهریار یک پروژه بسیار بزرگ برای استقلال صنعت فولاد کشور است، گفت: در فولاد بناب برای داخلی سازی تلاش می‌کنیم که این تجربه در فولاد بافق و میانه موفق بوده است و معتقدم این پروژه بزرگ در استان و کشور محل اثر خواهد بود.

سعید محمد ادامه داد: در این پروژه فولاد بناب و فولاد شهریار، قرارگاه با فرد طرف نیست بلکه با یک مجموعه حقوقی طرف است و قرارگاه در هر جایی که نیاز باشد، وارد می‌شود تا بخشی از نیازهای کشور تأمین شود.

وی از دیگر پروژه‌های قرارگاه در استان آذربایجان شرقی را بیمارستان سازی عنوان کرد و گفت: در تبریز اورژانس الزهرا و بیمارستان 1000 تختخوابی در دست اجراست که با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در ادامه با بیان اینکه در مترو تبریز مشکلاتی را در قرارداد داشتیم که سازمان برنامه و بودجه مشکل را حل کرد، افزود: این پروژه را قرارگاه از منابع مالی خود پیش برد و اجازه حتی یک روز توقف پروژه را ندادیم. در این پروژه 800 میلیارد مطالبات قرارگاه است که با تهاتر املاک و اوراق، پروژه را سرعت می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در مورد انتقال زندان تبریز به خارج از شهر، قرارگاه امادگی همکاری جدی را دارد خاطر نشان کرد: این پروژه می‌تواند کار بزرگ و مهمی باشد.

سعید محمد، انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه را یکی از بزرگترین و ماندگارترین پروژه‌های قرارگاه خاتم برشمرد و افزود: 36 کیلومتر تونل انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه بود که تنها 2 کیلومتر از سخت‌ترین بخش‌های آن باقی مانده است و امیدواریم به زودی به اتمام برسد تا در احیای دریاچه ارومیه نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه برآورد قبلی پروژه انتقال آب ارس به تبریز بیش از دو برابر قیمت اصلی است، ادامه داد: خط انتقال آب ارس را با قیمت پایین‌تر و عادلانه‌تر، از منابع مازاد پروژه‌های دیگر در فاینانس تکمیل می‌کنیم تا روند کار سریعاً آغاز شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در مورد آزادراه مراغه – هشترود هم توضیح داد و گفت: قرارگاه در این پروژه علاوه بر پیمانکار بودن، 20 درصد هم سرمایه گذاری کرده که سهم مسیر 50 کیلومتری این مسیر آماده است ولی وزارت جهاد معارض مسیر است و باید با رفع آن این مسیر زیر بار ترافیکی برود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های مهم در بودجه 1400 می‌توانیم با نقدینگی و ردیف‌ها، تهاتر دارایی‌های دولت را داشته باشیم ابراز داشت: تهاتر نفت هم می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و به کمک بودجه عمرانی استان آذربایجان شرقی بیاید.

عناوین برگزیده