تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۴۳۶۱۶
سرویس خبر : انرژی

خط لوله دامغان – کیاسر – نکا به خطوط لوله شمال کشور متصل شد

می متالز - مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از اتصال نهایی خط لوله ۴۲ اینچ دامغان – کیاسر – نکا به خطوط لوله ۳۰ اینچ شمال کشور خبر داد.
خط لوله دامغان – کیاسر – نکا به خطوط لوله شمال کشور متصل شد

به گزارش می متالز، مقدم بیگلریان با بیان اینکه خط ۴۲ اینچ دامغان – کیاسر – ساری – نکا در سال ۹۶ برای پایداری گاز در استان‌های شمالی بهره‌برداری شد، اظهارداشت: عملیات تکمیلی و اتصال نهایی این خط لوله به تأسیسات تقویت فشار نکا و خطوط لوله نور – رامسر و کردکوی – نکا با هدف پایداری گاز استان‌های شمالی به‌ویژه استان مازندران با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با همکاری و پشتیبانی منطقه ۹ عملیات انتقال گاز و توسط شرکت مهندسی و توسعه انجام شده است، افزود: در این عملیات، خط ۴۲ اینچ مذکور در سه نقطه به خطوط لوله کردکوی – نکا و نکا – رامسر و همچنین به تأسیسات تقویت فشار گاز نکا متصل شد و در سرویس قرار گرفت که این موضوع سبب پایداری گاز مصرف‌کننده‌های خانگی، صنعتی، نیروگاهی و افزایش توان پایداری جریان گاز در محدوده منطقه ۹ عملیات در شرایط بحرانی می‌شود.

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: از ویژگی‌های انجام این عملیات، امکان ارتباط و انتقال گاز از خط لوله ۴۲ اینچ دامغان – کیاسر – ساری – نکا به خط لوله سرخس – نکا و خط لوله نکا – رامسر و به عکس است که در شرایط اضطراری و کاهش فشار شبکه، امکان استفاده از توان تأسیسات تقویت فشار نکا برای تقویت فشار گاز خط لوله ۳۰ اینچ شمال کشور به‌ویژه در مرکز و شرق استان مازندران وجود دارد که فشار ورودی گاز نیروگاه را تأمین می‌کند.

به گفته این مقام مسوول در صورت کاهش فشار یا لزوم انجام تعمیرات اضطراری روی هر یک از خطوط، با ارتباطات ایجادشده می‌توان از دیگر خطوط به عنوان جایگزین برای استمرار تأمین گاز مصرفی شهرها و نیروگاه نکا استفاده کرد.

عناوین برگزیده