تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۴۳۷۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حیاط خلوت خودروسازان و کلاهی که بر سر سهامداران خرد می‌رود:

شما سود خالص "خشرق" را محاسبه کنید!

می متالز - شناسایی تنها ۶۴۰ میلیون تومان سود خالص از فروش ۴۳۳ میلیارد تومانی شرکت الکترونیک خودرو شرق در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ هم در نوع خود جالب است.
شما سود خالص "خشرق" را محاسبه کنید!

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، در شرایطی که در روز‌های گذشته نیز گزارش‌های متعددی را از وضعیت نگران‌کننده قطعه‌سازان به واسطه ایفای نقش حیاط خلوت شرکت‌های خودروسازی در وبسایت بورس‌نیوز منتشر کردیم، اینبار صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده شرکت الکترونیک خودرو شرق حاکی از تکرار همان رخداد‌های مذکور و اجحاف در حقوق سهامداران خرد است.

شناسایی تنها ۶۴۰ میلیون تومان سود خالص از فروش ۴۳۳ میلیارد تومانی شرکت الکترونیک خودرو شرق در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ هم در نوع خود جالب است و هم زنگ خطری دیگر برای سهامداران و سرمایه گذاران احتمالی این صنایع در سال جاری به شمار می‌آید.

از نکات قابل ذکر صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ این شرکت، می‌توان به افزایش مقادیر فروش انواع دسته سیم‌های خودرو‌ها و همچنین افزایش محسوس مبالغ فروش کل اشاره داشت.

علی‌رغم این موضوع افزایش چشمگیر بهای تمام شده محصولات شرکت در این مدت در مقایسه با سال مالی گذشته تا حدود بسیاری مبالغ فروش این شرکت را پوشش داد.

جریان وجوه نقد نگران‌کننده و سهم بالای هزینه‌های فروش عمومی و اداری و نیز هزینه‌های مالی در کاهش سود خالص این شرکت در سال گذشته از دیگر نکات قابل تامل است.

عناوین برگزیده