تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۱۴۳۷۴۸
با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد:

بهره‌برداری ۶۳ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری از دو قطعه از ۳ قطعه آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر به دستور رئیس‌جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
بهره‌برداری ۶۳ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان

به گزارش می متالز،  خیرالله خادمی امروز (پنجشنبه ۲۹ آبان ماه) در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی و افتتاح آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان، گفت: در حال حاضر ۹ پروژه آزادراهی به‌عنوان پروژه‌های اولویت‌دار و جهش تولید در حال اجرا داریم که امروز آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به‌عنوان یکی از این پروژه‌ها افتتاح شد.

وی افزود: همچنین آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه منجیل-رودبار، آزادراه خرم‌آباد-بروجرد، آزادراه ایزدخواست-شیراز، آزادراه تبریز-صوفیان، آزادراه مراغه-هشت‌رود، منطقه ۲ آزادراه گرمسار-تهران و باند غربی منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال از پروژه‌های آزادراهی است که امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کاهش ترافیک آزادراه‌های قم و کاشان به اصفهان با بهره‌برداری آزادراه جدید

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: امروز کنارگذر شرق اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر در قالب ۳ خط رفت و ۳ خط برگشت افتتاح شد؛ با احداث این پروژه ترافیک آزادراه‌های قم و کاشان به اصفهان، از طریق این آزادراه کاهش یافته و به شرق اصفهان هدایت می‌شود؛ سپس به آزادراه‌ها و بزرگراه‌های در مسیر استان فارس هدایت خواهد شد.

خادمی کاهش ۸۰ دقیقه‌ای زمان سفر با تکمیل این آزادراه را یادآور شد و گفت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان حلقه ارتباطی آزادراه‌های شمال و جنوب اصفهان است و موجب روان شدن ترافیک در مقطع اصفهان می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه موجب کاهش سوانح رانندگی و کاهش آلودگی هوا می‌شود، افزود: با تکمیل این آزادراه ترافیک عبوری از داخل اصفهان نخواهیم داشت و به شرق اصفهان هدایت می‌شود.

ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومانی آزادراه جدید اصفهان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: این آزادراه نسبت به جاده موجود ۳۵ کیلومتر کاهش مسیر دارد و عامل تحول اقتصادی برای شرق اصفهان است که از نظر پروژه‌های جاده‌ای، نیاز بیشتری دارد.

خادمی درباره ارزش پروژه بیان کرد: برای این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ارزش روز آن ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است، البته از سوی سرمایه‌گذار قبلی نیز سرمایه‌گذاری به ارزش امروز ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است و بدین ترتیب ارزش امروز پروژه ۱,۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: در این پروژه سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی ۷۰ درصد و سرمایه‌گذاری دولت ۳۰ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه قطعه سوم این آزادراه چه زمانی افتتاح می‌شود، گفت: هدف‌گذاری ما پایان تابستان ۱۴۰۰ برای تکمیل ۳۰ کیلومتر باقی مانده است، اما برآورد می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه تکمیل شود.

افزایش ۵۰ درصدی بهره‌برداری در دو دولت یازدهم و دوازدهم

وزیر راه ‌‌شهرسازی گفت: در دو دولت یازدهم و دوازدهم طول آزادراه‌های کشور ۵۰ درصد افزایش یافت و تا پایان دولت طول بزرگراه‌های کشور به ۲۰ هزار کیلومتر خواهد رسید.

محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ارتقای شاخص‌های زیرساخت‌های حمل‌ونقل گام‌های بلند برداشتم، گفت: از ابتدای دولت تا به امروز طول آزادراه‌های کشوری از ۲۱۰۰ کیلومتر آزادراه به بیش از ۳ هزار کیلومتر می‌رسیم که به دستاورد افزایش ۵۰ درصدی در این حوزه رسیده‌ایم‌.

وی درباره آزادراه شرق اصفهان گفت: امروز دو قطعه از این آزادراه که ۱۰۰ کیلومتر طول آن است، به افتتاح می‌رسد.‌

افتتاح بزرگراه‌های هرمزگان و کرمان

وزیر راه‌ و شهرسازی ادامه داد: این آزادراه در توزیع ترافیک محور جنوب و اصفهان بسیار موثر است.

اسلامی ادامه داد: در هر مسیری که میزان تردد از ۲۲۰ هزار خودرو عبور کند باند دوم را برای آن جاده ایجاد می‌کنیم.

وی با اشاره به افزایش طول بزرگراه‌های کشور گفت: از ۱۲ هزار کیلومتر بزرگراه در کشور در ابتدای دولت امروز به ۱۸ هزار کیلومتر رسیدیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز بزرگراه‌های هرمزگان و کرمان افتتاح می‌شود و تا پایان عمر دولت به ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه می‌رسیم.

اسلامی همچنین درباره افزایش ظرفیت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: از ظرفیت ۵۷ میلیون مسافر در سال، ظرفیت فرودگاه‌ها را به ۷۵ میلیون مسافر در سال افزایش دادیم.

وی افزود: با تکمیل فاز اول ظرفیت جابه‌جایی مسافر در فرودگاه امام به ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: همچنین حجم روت‌های پروازی در این دولت ۵۰ درصد افزایش یافته است.

عناوین برگزیده