تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۴۳۸۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد 57 درصدی فروش ذوب‌ آهن/ نیاز به سنگ آهن برای افزایش تولید

می متالز - معاون بازاریابی و فروش ذوب‌ آهن اصفهان گفت: براساس گزارش‌های منتشر شده مقدار فروش این شرکت در مهرماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش یافته است.
رشد 57 درصدی فروش ذوب‌ آهن/ نیاز به سنگ آهن برای افزایش تولید

به گزارش می متالز، بهزاد کرمی درباره گزارش عملکرد یک ماهه این شرکت اظهار کرد: براساس گزارش‌های منتشر شده مقدار فروش این شرکت در مهرماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش یافته است.

معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: ارزش فروش که تناژ تولید را شامل نمی‌شود، افزایش فروش ۱۲۷ درصدی در مهرماه را ثبت کرده است.

وی بیان کرد: ذوب‌آهن اصفهان با هدف تامین ارز و مواد اولیه مورد نیاز خود به‌ویژه کک و زغال سنگ، نیمی از کالاهای تولیدی خود را روانه بازارهای جهانی می‌کند و برای ادامه فعالیت‌های خود نیازمند واردات کک و زغال سنگ است.

کرمی تصریح کرد:  افزایش نرخ ارز به واسطه صادراتی بودن محصولات و افزایش مقدار فروش محصولات با ارزش افزوده بالا را از جمله عوامل تاثیرگذار بر افزایش فروش این شرکت در عملکرد یک ماهه ذوب‌آهن اصفهان بوده است.

معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن اصفهان افزود: در دوره مورد بررسی شاهد افزایش تولید و فروش انواع ریل‌ مورد مصرف در راه آهن، مترو، معدن، آرک‌های معدن و میلگردهای صنعتی ویژه بودیم، این محصولات در صنعت مس کاربرد دارند، این‌گونه محصولات دارای ارزش افزوده بالایی هستند، به همین دلیل قیمت فروش بالاتری هم دارند.

وی درباره سنگ آهن مورد نیاز این شرکت عنوان کرد: ذوب‌آهن اصفهان برای رسیدن به ظرفیت تولید اسمی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن، به سنگ آهن کافی نیاز دارد از این رو سنگ آهن بیشتر در افزایش تولید نیز مؤثر خواهد بود.

کرمی اظهار کرد: روند تولید ذوب‌آهن اصفهان به سمت افزایش بوده است و راه‌اندازی کوره بلند شماره یک این روند تداوم خواهد داشت.

معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن اصفهان یادآور شد: افزایش تولید افزون بر حمایت نهادهای مسوول، منوط بر دو عامل تأمین مواد اولیه بیشتر و صدور مجوز صادرات بیشتر محصولات، برای تأمین مواد اولیه است.

عناوین برگزیده