تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۷
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۱۴۳۸۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توقیف پنج بیل مکانیکی سارقان سیلیس در همدان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از توقیف پنج بیل مکانیکی در همدان خبر داد و گفت: این ابزار و تجهیزات متعلق به سارقان سنگ معدنی سیلیس است که با دستور دادستان توقیف شد.
توقیف پنج بیل مکانیکی سارقان سیلیس در همدان

به گزارش می متالز، حمیدرضا متین روز چهارشنبه  اظهار داشت: عده‌ای به صورت غیرمجاز از اراضی ملی روستاهای ارزانفود و تکمه داش سنگ سیلیس برداشت می‌کردند که با هوشیاری بازرسان این سازمان و کمک یگان امداد نیروی انتظامی این تخلف متوقف شد.

او با بیان اینکه تخریب اراضی و برداشت غیرمجاز مواد معدنی در حوزه سد اکباتان همدان از معضلات و مشکلات استان محسوب می شود گفت: در سالهای گذشته برخوردهای قانونی با این متخلفان صورت گرفت و برداشت غیرمجاز سیلیس ریشه کن شده بود اما به تازگی شاهد وقوع اینگونه تخلف ها هستیم. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: پرونده این متخلفان به مراجع قضایی ارسال می‌شود تا به آنها رسیدگی شود. 

متین خاطرنشان کرد: سارقان سنگ سیلیس از اهالی منطقه هستند و به راحتی به معادن فوق دسترسی دارند.

او با اشاره به اینکه استخراج سیلیس نیاز به تجهیزات و ماشین آلات سنگین ندارد و فروش به کارخانه های سیلیس کوبی به سهولت انجام می شود افزود: همین عوامل موجب شیوع این پدیده مخرب شده است. 

این مسوول، توقیف محموله و ادوات، جریمه نقدی و حبس را از جمله مجازات تعیین شده برای سارقان سنگ های معدنی عنوان کرد و گفت: با گشت های بازرسی مستمر فعالیت افراد سودجو برای برداشت غیرقانونی محدود شده است. 

به گفته متین همدان حدود ۲ میلیارد تن از ذخیره ۶۰ میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را داراست.

استان همدان دارای ۲۸۰ معدن است که سیلیس، فلدسپات، سنگ آهن، گرانیت و دولومیت سنگ های معدنی شاخص استان هستند.

عناوین برگزیده