تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۱۴۳۸۶۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

روند تغییرا قیمتی فلزات اساسی در سال جاری

می متالز - روند تغییرات قیمتی فلزات پایه به نسبت سالانه برای سرب تنها منفی بوده در حالی که دیگر فلزات به نسبت ابتدای سال رشد قیمت داشته اند. حال در این گزارش به بررسی این روند به هر سه نسبت هفتگی, ماهانه و سالانه می پردازیم.
روند تغییرا قیمتی فلزات اساسی در سال جاری

به گزارش می متالز، نرخ جهانی هر تن مس به نسبت هفته ی قبل ۳.۷۵ درصد به نسبت ماه قبل ۵.۵۴ درصد و به نسبت ابتدای سال ۱۵.۳۸ درصد رشد قیمتی مثبت داشته است.

بهای هر تن نیکل به نسبت هفتگی ۳.۴۴ درصد به نسبت ماهانه ۳.۶۱ درصد و به نسبت ابتدای سال ۱۳.۶۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

هر تن آلومینیوم ۲.۱۷ درصد به نسبت هفتگی ۵.۶۶ درصد به نسبت ماهانه و البته ۷.۵۸ درصد به نسبت شروع سال ۲۰۲۰ تغییرات مثبت قیمتی را تجربه کرده است.

فلز روی هم ۱.۲۳ درصد به نسبت هفتگی ۱۰.۳۳ درصد به نسبت ماهانه و البته ۱۵.۶۱ درصد به نسبت ابتدای سال رشد قیمت مثبت داشته است.

ولی در میان فلزات اساسی سرب اگرچه با تغییرات مثبت هفتگی و ماهانه رشد مثبت داشته اما به نسبت اوایل سال کاهش داشته است. نرخ جهانی هر تن سرب ۲.۷۲ درصد به نسبت هفته ی پیش ۵.۴۲ درصد به نسبت ماه پیش و منفی ۲ درصد به نسبت ابتدای سال رشد داشته است.

با این تفاسیر بیشترین تغییر مثبت به نسبت ابتدای سال ۲۰۲۰ از آن روی با مثبت ۱۵.۶۱ درصد و کم ترین مربوط به سرب با منفی ۲ درصد می باشد.

منبع: معدن 24
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده