تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۴۳۹۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

8 معدن غیرفعال در چهارمحال و بختیاری احیا شد/ رشد 30 درصدی استخراج از معادن استان

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از احیای 8 معدن غیرفعال در استان خبر داد و گفت: میزان استخراج از معادن استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته است.
8 معدن غیرفعال در چهارمحال و بختیاری احیا شد/ رشد 30 درصدی استخراج از معادن استان

به گزارش می متالز، مهرداد قاسمی امروز گفت: تعداد 8 معدن غیر فعال در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال جاری تا کنون مجددا احیا شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این معادن شامل سنگ‌لاشه ساختمانی جلیل‌پیران شهرستان خانمیرزا، سنگ لاشه نوین شهرکرد، دولومیت گوش‌انگلی شهرستان بروجن، مرمریت داغ باشی لردگان، سنگ لاشه کبوتران 2 بروجن، سنگ لاشه مهرسا بروجن، مرمریت دشت ناز لردگان و مرمریت گوشه فارسان است.

وی خاطرنشان کرد: دو معدن سنگ لاشه و یک معدن سنگ مرمریت دیگر نیز تا پایان سال جاری در شهرستان‌های بروجن و لردگان مجددا فعال خواهد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در سال جاری با تذکرهای مکرر و دادن فرصت مقتضی برای فعال نمودن معادن غیر فعال استان، تعداد 15 معدن غیرفعال که اراده‌ای برای فعال کردن آن‌ها از سوی بهره‌برداران وجود نداشت سلب صلاحیت شدند تا امتیاز بهره‌برداری آن‌ها به مزایده گذاشته شود و به متقاضیانی که قصد فعال نمودن این معادن را دارند، داده شود.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل معادن استان 162 باب است که 99 معدن فعال و 63 معدن غیر فعال وجود دارد، افزود: به بهره‌برداران معادن غیر فعال فرصتی برای فعال کردن مجدد داده شده که در صورت عدم توجه پروانه‌ بهره‌برداری آن‌ها نیز ابطال و از طریق مزایده واگذار خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعداد افراد شاغل در معادن استان در حال حاضر 897 نفر است که نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد اشتغالزائی در حوزه معادن را شاهد بوده‌ایم و این مقدار با احیای معادن متروکه دیگر تا پایان سال جاری به 906 نفر خواهد رسید.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: میزان استخراج معادن در 6 ماهه اول سال جاری 3 میلیون و 80 هزار تن بوده است که تا پایان سال جاری به 3 میلیون و 49 هزار تن خواهد رسید و نسبت به سال گذشته با رشد 30 درصدی میزان استخراج مواجه خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخطار و مهلتی دو ماهه برای فعال شدن 37 باب معدن غیر فعال ارسال شده که در صورت عدم توجه، قبل از سال جاری پروانه بهره‌برداری آن‌ها ابطال خواهد شد و 4 معدن متروکه که از مهلت اخطار آن‌ها گذشته تکمیل پرونده شده و جهت سلب صلاحیت به وزارت ارسال شده‌اند.

عناوین برگزیده