تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۱۴۳۹۸۳
سرویس خبر : انرژی

معافیت ۴۵ روزه عراق برای واردات برق ایران تمدید شد

می متالز - روز گذشته وزارت خارجه آمریکا معافیت ۴۵ روزه برای عراق صادر کرد؛ این معافیت‌نامه به عراق اجازه می‌دهد به مدت 45 روز از ایران انرژی برق و گاز وارد کند.
معافیت ۴۵ روزه عراق برای واردات برق ایران تمدید شد

به گزارش می متالز، روز گذشته وزارت خارجه آمریکا معافیت ۴۵ روزه برای عراق صادر کرد که به این کشور اجازه می‌دهد به واردات انرژی از ایران ادامه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد وزیر خارجه معافیت از تحریم‌های ایران را برای عراق تمدید کرده تا مبادلات مالی مربوط به واردات برق و گاز از ایران را انجام دهد. این معافیت تضمین می‌کند که عراق نیازهای انرژی کوتاه‌مدت خود را تأمین کرده و همزمان اقداماتی برای کاهش واردات انرژی از ایران انجام دهد.

معافیت ۶۰ روزه قبلی قرار است ۲۲ نوامبر (فردا دوم آذرماه) به پایان برسد. عراق به دلیل قطعی‌های مکرر برق و مشعل سوزی در میادین نفتی، به واردات برق و گاز نیاز دارد.

وزارت خارجه آمریکا تمدید معافیت‌ها را نشانه موفقیت دیپلماتیک میان واشنگتن و بغداد توصیف کرد. این دو کشور در جریان سفر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق به واشنگتن در ماه اوت، توافق‌های انرژی متعددی را امضا کردند.

نوزدهم اردیبهشت‌ماه امسال وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که واشنگتن قصد دارد برای حمایت از دولت جدید عراق، معافیت ۱۲۰ روزه‌ای را به این کشور برای ادامه واردات برق از ایران اعطا کند.

قبل از آن در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه، شبکه الجزیره گزارش کرده بود که آمریکا معافیت تحریمی عراق برای خرید برق از ایران را به مدت ۳۰ روز دیگر تمدید کرده است.

در سفر الکاظمی به واشنگتن، وزارت برق عراق قراردادهایی با چندین شرکت آمریکایی به ارزش حداکثر هشت میلیارد دلار امضا کرد.

دن برویت، وزیر انرژی آمریکا در آن زمان گفته بود این توافق‌ها برای خودکفایی انرژی عراق کلیدی خواهند بود.

عناوین برگزیده