تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۱۴۳۹۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:

مجتمع امداد جاده‌ای و سایت اطفای حریق در ورزقان احداث می‌شود

می متالز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از استقرار سایت اطفای حریق و امداد کوهستان در شهرستان ورزقان خبر داد و گفت: این سایت که در محدوده روستای خوینه‌رود از توابع بخش مرکزی این شهرستان با مشارکت شرکت مس سونگون احداث می‌شود، برای منطقه ارسباران خدمات امدادی ارائه خواهد کرد.
مجتمع امداد جاده‌ای و سایت اطفای حریق در ورزقان احداث می‌شود

به گزارش می متالز، محمدباقرهنربر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، افزود: مجتمع امداد جاده‌ای بزرگراه خواجه- ورزقان که به زودی اجرایی خواهد شد اولین مجتمع امداد جاده‌ای در سطح کشور است که می‌تواند به عنوان الگوی مناسب در سایر نقاط استان و کشور اجرا شود.

وی همچنین پیشگیری را یکی مهم‌ترین راهکارهای کاهش حوادث و خسارات احتمالی آن برشمرد و افزود: هزینه برای پیشگیری از بحران یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است.
 
فرماندار ورزقان نیز در این جلسه احداث مجتمع امداد جاده‌ای در بزرگراه خواجه-ورزقان را به منظور سهولت در امدادرسانی در زمان بروز حوادث ضروری برشمرد و با قدردانی از مساعدت‌های مجتمع مس سونگون در تامین مصالح اجرایی برای پروژه‌های عمرانی در سکونت‌گاه های شهری و روستایی و نیز در مواقع بحرانی نظیر لای‌روبی رودخانه‌ها و مقابله بیماری کرونا، خواستار استمرار و افزایش میزان مشارکت مس سونگون در پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی شهرستان شد.
 
محمدباقر خانی با اشاره به قرارگیری بخش قابل توجهی از جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان ورزقان و در مجاورت مجتمع سونگون، اظهار داشت: باعنایت وقوع آتش‌سوزی‌های متعدد در مناطق جنگلی و مراتع ارسباران احداث سایت اطفای حریق و امداد کوهستان در محدوده روستای خوینه‌رود شهرستان می‌تواند گامی مهم در راستای صیانت از جنگل‌های ارسباران و مراتع شهرستان باشد.
 
مدیر مجتمع مس سونگون ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به ایفای مطلوب مسئولیت‌های اجتماعی توسط مس سونگون، اظهار داشت: مس سونگون همکاری و ایفای نقش در مسائل منطقه را از جمله وظایف ذاتی خود دانسته و همواره در جهت افزایش کمی و کیفی خدمات اجتماعی خود در تلاش است.
 
بیات ماکو همچنین از شروع بخش قابل توجهی از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سونگون ورزقان در آینده نزدیک با توجه افزایش میزان ذخیره این معدن خبر داد.

عناوین برگزیده