تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۴۴۰۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۴۰۰ تومانی پالایش یکم/دو نماد (ETF دوم) به بالاتر از قیمت خرید خود رسیدند

می متالز - پس از پایان معاملات امروز 1 آذر میزان ضرر خریداران صندوق ETF دوم موسوم به پالایش یکم با کاهش 4 درصدی به حدود 10 درصد رسید. ارزش هر واحد این صندوق نسبت به روز قبل افزایش400تومانی داشته است و برای اولین بار در یک ماه گذشته 2 نماد این صندوق به بالاتر قیمت فروش دولت رسیدند.
افزایش ۴۰۰ تومانی پالایش یکم/دو نماد (ETF دوم) به بالاتر از قیمت خرید خود رسیدند

به گزارش می متالز، بازگشایی ۴ شرکت پالایشی در یک ماه گذشته و کاهش قیمت هر سهم این شرکت ها نسبت به آخرین قیمت ها ریسک خرید واحدهای صندوق ETF دوم را افزایش داده است به گونه ای که با در نظر گرفتن تخفیف اعمال شده از سوی دولت، قیمت فعلی سهام شرکت های پالایشی همانند دارایکم چندان جذاب به نظر نمی آید.

ارزش پالایش یکم (ETF دوم)

همچون هفته گذشته اغلب نماد های مجاز معاملاتی این صندوق امروز ۱ آذر نیز با صف خرید مواجه شدند.
قیمت هر سهم پالایشگاه تهران و اصفهان بسیار پایین تر از نرخ تخفیفی دولت قرار دارد و در صورت تداوم این رنج منفی، خرید آن سودی برای خریداران واحدهای etf دوم در پی نخواهد داشت اما ارزش هر سهم پالایشگاه بندرعباس علی رغم آنکه توانست در هفته های گذشته خود را به بالاتر از قیمت تخفیفی برساند تا تنها امید خریداران واحدهای این صندوق باشد، در روزهای اخیر به پایین تر از میزان فروش دولت رسید تا نارضایتی بیش از پیش خریداران را به بار آورد.
پالایشگاه های تهران و اصفهان پس از بازگشایی در رنج قیمت پایین تری نسبت به قیمت فروش دولتی قرار گرفته اند و نماد پالایشگاه تبریز و بندرعباس نیز به بالاتر از قیمت تخفیفی رسیده اند.

میزان ضرر صندوق پالایش یکم

تا امروز ۱ آذر ماه سال جاری این صندوق حدود ۱۴ درصد ضرر به خریداران خود تحمیل کرده است و ارزش ذاتی هر واحد ان حدود هشت هزار و ششصد تومان است.

بخشی از سهام این شرکت ها که در اختیار دولت است در قالب صندوق etf با تخفیف ۳۰ درصدی به متقاضیان واگذار شد که مهلت پذیره نویسی این صندوق تا یک شنبه ۳۰ شهریور ماه تمدید شده بود.

بنا بر اظهارات مدیران بازار بورس، واحدهای ای تی اف دوم حداکثر تا یک ماه پس از آخرین روز عرضه خود، به قیمت روز قابل خرید و فروش خواهند بود اما تاکنون این نماد در معاملات قرار نگرفته است.

عناوین برگزیده