تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۴۴۳۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

روزانه ۳هزار تن به ظرفیت تولید سیمان استان بوشهر افزوده شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به وارد مدار شدن کارخانه سیمان دشتستان گفت: با وارد مدار شدن این کارخانه روزانه ۳ هزار تن به ظرفیت تولید سیمان استان بوشهر افزوده شد.
روزانه ۳هزار تن به ظرفیت تولید سیمان استان بوشهر افزوده شد

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی در جلسه بررسی روند تامین کالاهای مورد نیاز مردم، یکی از مشکلات را تامین روغن خوراکی دانست و اظهار داشت: به سبب عدم ترخیص محموله مواد خام تولید روغن خوراکی، در کشتی‌های پهلوگرفته در بنادر کشور مشکل کمبود روغن در کشور ایجاد و با تصمیمات ستاد اقتصادی دولت زمینه ترخیص آنها آغاز شد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از ترخیص یک میلیون تن مواد خام تولید روغن خوراکی از بنادر کشور خبر داد و بیان کرد: روغن‌های خام ترخیصی به کارخانه‌های روغن‌سازی انتقال یافته که وضعیت تولید این کالا در هفته جاری به روال عادی بر می‌گردد.

حسینی، با بیان اینکه توزیع روغن از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود خاطر نشان کرد: تاکنون 50 درصد سهمیه تخصیصی به استان بوشهر تحویل شده که این مشکل به‌زودی برطرف می‌شود.

وی، با اشاره به وضعیت تولید و عرضه سیمان در استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر سالانه 16.8 میلیون تن سیمان و کلینکر تولیدی در استان بوشهر صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیاز روزانه استان به سیمان را 3 هزار تن دانست و بیان کرد: در استان بوشهر افزون بر 11 هزار تن سیمان تولید می‌شود که با وارد مدار شدن کارخانه سیمان دشتستان مشکل کمبود سیمان استان بوشهر برطرف شده است.

حسینی، از صادرات 7.9 میلیون تن سیمان در 7 ماه امسال از کشور خبر داد و بیان کرد: در این مدت از استان بوشهر 1.9 میلیون تن کلینکر و سیمان صادر شده که عمده آن کلینکر بوده است.

وی، با بیان اینکه تعمیرات کارخانه سیمان دشتستان پایان یافته و مشکل آن برطرف شده گفت: با وارد مدار شدن این کارخانه روزانه 3 هزار تن به ظرفیت تولید سیمان استان بوشهر افزوده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از فعالیت 3 کارخانه ساروج کنگان، مند دشتی و سیمان دشتستان خبر داد و بیان کرد: بخش عمده‌ای از تولید این محصولات به بازار عرضه می‌شود و تا زمانیکه سیمان در بازار اشباع نشود، تولید کنندگان حق صادرات ندارند.

عناوین برگزیده