تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۷
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۱۴۴۴۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

دستگاه قضایی از اشتغالزایی مس سونگون حمایت می‌کند

می متالز - رئیس دادگستری شهرستان ورزقان گفت: این مجموعه از برنامه‌ها و فعالیت‌های مجتمع مس سونگون به طور کامل حمایت می‌کند.
دستگاه قضایی از اشتغالزایی مس سونگون حمایت می‌کند

به گزارش می متالز، احمد موسوی روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل مجتمع مس سونگون با تاکید بر اینکه مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی در حوزه کاری معادن دارای اهمیت است، افزود: انتظار داریم تمامی موارد و قوانین قانونی در حوزه محیط زیست توسط معادن مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: حمایت از صنعت و تولید داخلی و سرمایه گذاری در حوزه معادن شهرستان و به تبع آن اشتغال جوانان جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است، چرا که باید هدف تمامی مسئولان تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید که توسط مقام رهبری تبیین شده است، باشد.

موسوی ادامه داد: به منظور تسهیل روند سرمایه گذاری و رفع موانع موجود از مسیرهای قانونی دستگاه قضایی در کنار واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران است و در این خصوص صاحبان صنایع و تولید کنندگان نباید کوچکترین نگرانی داشته باشند.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون ورزقان نیز در این دیدار ارزش طرح‌های توسعه‌ای در حال اجرا در این مجتمع را بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: هم اکنون سه طرح بزرگ توسعه ای شامل فاز سوم تغلیظ، ایجاد کارخانه هیپلیچینگ و واحد ذوب و پالایش با پیش بینی اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر در مجتمع مس سونگون در حال اجراست.

علی بیات ماکو افزود: پیمانکار فاز سه تغلیظ نیز انتخاب شده است و به زودی شاهد تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

وی گفت: اجرای این طرح با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومان منجر به افزایش ۱۵۰ هزارتنی کنسانتره تولیدی این مجتمع خواهد شد.

مجتمع مس سونگون به عنوان بزرگ ترین مجموعه معدنی شمال غرب کشور در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۲۵ کیلومتری شهر ورزقان، در همسایگی جمهوری های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.

معدن مس سونگون با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن ذخیره شناسایی شده بزرگ ترین معدن مس کشور است.

عناوین برگزیده