تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۳۲
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۴۴۵۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اثر منفی شیوه نامه جدید بر درآمد فروش اسفند "ذوب" و عدم پیش بینی عملکرد

می متالز - ذوب آهن از اثر شیوه نامه سامانه عرضه و تقاضای زنجیره فولاد بر کاهش درآمد فروش اسفند ماه و عدم امکان پیش بینی عملکرد مالی خبر داد.
اثر منفی شیوه نامه جدید بر درآمد فروش اسفند "ذوب" و عدم پیش بینی عملکرد

به گزارش می متالز، شرکت ذوب آهن از اثر شیوه نامه سامانه عرضه و تقاضای زنجیره فولاد بر کاهش درآمد فروش اسفند ماه و عدم امکان پیش بینی عملکرد مالی خبر داد.

براین اساس، منصور یزدی زاده مدیرعامل "ذوب" درخصوص اثرات شیوه نامه سامانه عرضه و تقاضای زنجیره فولاد ابلاغی ۲۸ آبان معاونت اقتصادی ریاست جمهوری اعلام کرد: با توجه به اینکه محصولات این شرکت بصورت سلف تا سه ماه در بورس کالا تا پایان بهمن سال جاری عرضه شده، کاهش قیمت پایه عرضه شمش در بورس کالا از ۹۵ درصد قیمت فوب صادراتی ایران به ۸۰ درصد قیمت فوب منطقه CIS، منجر به کاهش درآمد حاصل از فروش اسفندماه خواهد شد.

علاوه بر آن مشخص نبودن نحوه قیمت گذاری سنگ آهن و اثرات آن بر قیمت مواد اولیه و نحوه تخصیص سهمیه به شرکت های تولیدی، شرایط عرضه در بورس کالا و تغییرات احتمالی آن در مقادیر و نرخ نسبت به توافق های فعلی، امکان پیش بینی اثرات شیوه نامه فوق بر عملکرد مالی شرکت بطور قابل اتکاء در حال حاضر قابل اندازه گیری نیست.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده